Jan 7, 2011

Happy New Year 2011

Hehehe common betul tajuk aku ni kan? Anyway I wish you all a Happy New Year. Harap2 tahun 2011 ni boleh membawa anda semua selangkah lebih maju dari tahun 2010.

Seperti mana tahun2 terdahulu, aku bukan la org yg suka berazam. Kalau aku berazam pun selalu yg bukan2. Hasilnya tidak pernah tercapai. Tapi tahun 2010, nampak gayanya ada sedikit kemajuan. Aku berazam mo buat perancangan belanjawan peribadi untuk keluarga. Hasilnya alhamdullillah, kira tercapai jugalah.. Aku rasa buat perancangan belanjawan peribadi ni mmg a good practice la. So tahun 2011, aku masih meneruskan perancangan belanjawan ni. Benda baik, takkan la mo stop buat pula kan?

Disebabkan azam baru aku tahun lepas satu saja, tahun ni aku mo buat banyak skit. Meliputi beberapa aspek lain dalam hidup aku. Setelah menapis semua azam2 yang tersenarai untuk tahun 2011, hanya 5 yg terbaik sahaja berjaya mendapat tempat. Antaranya termasuklah:

What I want to have in 2011:
1) Another child (ngehehe klu ada rezeki)

What I want to buy in 2011:
1) Digital camera (any type can do..)
2) A quality mattress for our guest's room (kesian tetamu aku sakit pinggang memanjang hehe)

What I want to do in 2011:
1) Holiday trip (other than Labuan)
2) Upgrade my technical skill

Resolution that almost made it to the final list tapi terpaksa diketepikan atas sebab2 tertentu.

1) Repainting our home (interior sja la..)
Diketepikan sebab ada 2 azam lagi (beli mattress dan digital camera) ada sebab kukuh untuk dilaksanakan terlebih dahulu.

2) Learn how to play ping pong
Kalau sudah mo pregnant tiba2 mo belajar ping pong mmg mo cari pasal la tu.. hehehe

No comments:

Post a Comment