Jan 18, 2011

#11 - Another picture of you and your friends


Sila abaikan pemandangan yang luar biasa ni. Apa yang perlu anda tau, kalau semua ibu2 ni memandang ke depan semuanya molek2 belaka.. wakakakaka

Unik kan gambar ni? Masa ni kami sedang bergotong royong membuat laksa di cafe ofis terchenta. Kami la orang pertama yg merasmikan cafe ini (walaupun actually sampai sekarang tiada aktiviti memasak dilakukan di sini).

Yang paling kiri tu, pakai baju hijau memori daun pisang.. itu la aku. Time ni aku sedang angan2 jadi mandur memerhati pekerja2 dapur aku ni pandai buat kerja ka tidak. Padahal hakikatnya aku sedang membebel2 sebab pisau tidak cukup plus pisau tidak cukup tajam.

Ibu yg pakai baju pink ala2 pink panther tu pula aku punya 'geng bas sekolah', Laurah. Kepakaran dia memotong timun.

Ibu yg pakai baju cream yg berbunga merah halus2 tu lagi sorang geng bas sekolah aku, Leyana. Kepakaran dia memotong bawang.

Yang pakai t-shirt putih tu bukan ibu2 ya kawan sekalian. Itu la head chef kami. Apa yg kami buat hari tu adalah menurut perintah head chef Dino saja. Kalau buruk rasanya, dialah yang salah. Tapi kalau sedap rasanya, tu hasil air tangan kami la tuh!! kui kui kui..

Last sekali yang pakai baju hitam berbunga pink besar tu, itulah dia Mama Don. Bukan keturunan mafia.. tapi sebab anak dia nama Don. Tugas hakiki dia, mengupas ikan atau memcuci periuk belanga. Aku pun kurang pasti. Hehehe

Gambar ni diambil pada bulan Julai 2010. Dekat2 bulan puasa. Sekian harap maklum.

1 comment: