Jan 11, 2011

#04 - A habit that you wish you didn't have

Hmmm... where should I start..

Aku rasa macam susah betul pula soalan ni. Bukan sebab aku tidak ada bad habit, tapi sebab terlalu melambak jadi susah la aku mo membuat keputusan mana satu bad habit aku yang terpilih.

Aku rasa salah satu bad habit aku yang aku harap2 sangat aku tiada adalah sikap yg suka berputus asa bila kerja makin susah. Hehehe aku rasa bukan aku sorang saja ada masalah macam ni. Tapi inilah satu2nya habit yang aku rasa aku mo buang. Betul2 membantutkan produktiviti aku betol la.

Walaupun tidak semua aku buat separuh jalan, normally bila ada seruan atau 'nur' dalam diri tiba2 bersemangat pula mo teruskan kerja yang terbengkalai. Orang kata biarpun merangkak, masih juga aku teruskan. Tapi bila minat tu mmg tiada, sah2 la aku confirm bersara terus. Antara projek 'bersara muda' aku adalah projek menjahit baju kurung.. ngehehehe. Kununnya yang jd sifu adik aku sendiri. Tapi mgkn sebab memerlukan penelitian yang sangat2 tajam plus lagi minat yg membuak2 (mgkn juga sebab adik aku darah tinggi memanjang), tidak apa la.. aku biar adik aku ja yg ambil talent tu.. just in case kamu mo tau terer tidak terer sifu aku ni, silalah lawat blog dia di sini.

Atas sebab habit aku yg satu ni, aku buat keja yg aku rasa aku minat saja. Kalau tidak, awal2 lagi aku sudah blacklist. Kurang pasti la kalau minat tu datang bila anytime soon.. kita tunggu dan lihat sajalah..

No comments:

Post a Comment