Jan 17, 2011

#10 - Songs you listen to when you are happy, sad, bored, hyped, mad

I need to refer to my playlist for this question..

Song I listen to when I am happy or in a good mood usually is SMILE from Uncle Kracker. Tidak tau la kenapa agaknya mungkin pasal tajuknya kali atau iramanya. Aku pun kurang pasti. Tapi selalunya lagu ni la aku suka bila aku happy.

Song I listen to when I am sad, probably The Only Exception by Paramore. Saja ja kali. Kalau sudah sedih kita terus layan lagi dengan lagu tangkap leleh.. Biar tangkap lentok lepas meleleh.. Hahaha Actually jarang juga mo sedih2 ni.. Selalunya aku sedih kalau aku tidak sihat ja. Al-maklumlah minta puji..

Song I listen to when I am bored is nothing specific. Kalau aku boring semua lagu aku dengar. Jangankan lagu, orang bergossip pun aku dengar. Kalau tiada gosip, bawa borak2 pun jadi la. Orang cakap, time aku boring adalah time untuk mendapatkan isu/gosip/petua yang berkenaan untuk mengisi ruang2 keboringan yang ada. Aku selalunya boring bila petang ja. Kalau semua kerja sudah clear, tinggal lagi beberapa minit untuk pulang.. ahhhahh!! Inilah masanya untuk boring.

Song I listen to when I am hyped normally a song by Kris Allen Live like we're dying. Saja ja tu, supaya aku boleh tone down a bit aku punya hyped. Hahaha itu kalau baca tajuk ja. Tapi bila dengar lagu bertambah2 hyped pula. Lantaklah kan.. Biasanya aku hyped kalau aku terlebih energy dari pagi. Awal pagi kalau kerja sudah menimbun menyebabkan aku terpaksa lari sana dan sini, time tu la mood hyped aku datang. Bila sampai rumah dari balik kerja, terus pitam.. hilang energy suda..

Song I listen to when I am mad is the sound of nature.. eseseh.. kalau aku marah normally aku prefer tidur. Tapi kalau time ofis hour susahlah pula mo tido kan? Jadi aku duduk2 tempat aku, membebel sendiri2 sampai aku penat (kira sound of nature la tu.. suara sendiri). Bila sudah penat baru aku dengar apa2 lagu yg berkaitan. Tapi ubat paling bagus sudah semestinya tidur. Hehehe macam komputer juga la kunun, mo jua di restart balik baru boleh jalan.. kalau tidak hang ja memanjang. Marah tidak habis2.. esok lusa lupa sudah aku mo marah pasal apa..

Kepada peminat2 lagu melayu, korea, cina atau jepun.. Minta mahap la banyak2.. Bukan sebab tidak sedap, sedap didengar tapi tidak sesuai dijadikan makanan jiwa la kunun..


No comments:

Post a Comment