Jan 14, 2011

#07 - The picture of someone/something that has the biggest impact on you

I have a lot of things that impact most in my life. Asalnya aku mo cakap kalendar aku. Tapi bila difikir2 balik impact kalendar aku hanya pada waktu pejabat saja. Then, I decided I want to put 2 pictures of someone and something that has the biggest impact on me.


Kalendar aku ni sepertimana yang anda semua saksikan tidaklah secanggih mana. Sama ja dengan kalendar lain. Tapi sebab suasana kerja aku yang agak busy menyebabkan aku berniat menjadikan kalendar aku sebagai planner aku sepanjang tahun. Baru senang aku mo keep track apa2 benda yang terbengkalai, due date projek, meeting dan sebagainya. Bukan kami tidak kena provide Diary atau Planner, tapi sebab aku rasa senang sikit mo rujuk maka aku jadikan dia macam ni. Hehe siap color coded lagi. Harapan aku, dengan my very own version of planner ni boleh membawa perubahan sikap kerja aku dari semasa ke semasa.


Betul kata orang priority orang bujang dengan o
rang yang sudah berkahwin ni mmg lain sikit. Kalau time bujang, suruh overtime sure bersetuju tanpa sebarang terma dan syarat. Konon alasan, "tiada benda juga mo buat di rumah!". Tapi bila sudah berkahwin lain pula kejadiannya. Bila kena suruh overtime ada saja yang perlu diurus. Macam tidak habis2 la pula. Itulah sebab kenapa yang kedua ni memberi impak paling besar dalam hidup aku. Sebab mereka ni la aku bersemangat mo memperbaiki diri dan kehidupan kami. Diorang la racun diorg juga la penawar aku. (aiii.. sentimental nampak..). Biasalah la, aku rasa semua ibu/isteri pun macam ni. Kamu rasa kalau masa aku bujang aku mo cakap macam ni? Silap2 the biggest impact aku , aku tayang kereta ja. Abis cerita. Itu pun sebab tu la harta paling mahal aku ada.. kih kih kih..

No comments:

Post a Comment