Jun 10, 2011

Sesi Lepas Geram 18 PG/SX

Aku mo bereksperimen. Ramai yg cakap blogging ni kira macam terapi. Memandangkan aku betul2 marah, maka aku mo gunakan semua effort marah aku tu untuk bereksperimen. Kita tengok ramai2 berhasil kah tidak.

Aku yg tengah berusaha bersungguh2 utk membuat persediaan aktiviti minggu depan, tiba2 mendapat satu panggilan. Sila wakilkan dia meeting. Aku rasa aku pernah meroyan sekali pasal bab wakil2 meeting ni. Tapi memandangkan yg diwakilkan ni bos, plus meeting yg kena suruh pegi ni kira related dengan aku.. takkan la aku mo cakap tidak. Ada juga yg kena bagi surat amaran tatatertib ni karang.

Seperti biasa, namanya wakil meeting confirm la pergi meeting dgn minda yg telah diformat Maklumlah, mana sempat mo sediakan apa2 maklumat (itupun klu aku tau apa maklumat yg diorg mau). Tapi sebab bosku dengan confidentnya cakap, "You catat je apa2 yg diorg minta". Kepala hota* you lah! Aku tanya lagi, siapa2 ahli? Bosku cakap, "Alah.. org2 biasa2 je."

Maka pergilah aku mcm org sesat. Masuk bilik mesyuarat, perkara pertama yg aku nampak, barisan2 VVIP. Aku siap keluar balik takut salah tempat. Lagipun kan bosku cakap "Alah.. org2 biasa2 je". Macam mo minta kena hindik saja bosku ni. Lepas duduk, ahli2 mensyuarat ada yg terpaku. Agaknya amaze dgn kehadiran aku yg nampak garang dan seksi dalam satu masa. Yalah tu, padahal diorg cuma bingung memikirkan sama ada aku ni salah masuk meeting atau bini kepada mana2 ahli mesyuarat yg lain.

Urusetia bagi aku 1 fail. Aku baca ja, sumpah aku tidak paham apa bendanya yg diorg tulis ni. So, aku buat2 paham ja lah. Apabila mesyuarat bermula, lepas go through minit lepas, siapa org pertama kena tanya? AKU JUGAKLAH yang paling femes. Garang dan Seksi kan.. Soalan pertama kena tanya aku sudah tidak tau jawab. Semua pun sudah start tengok aku. Takkan la aku mo catat soalan pula (sebab bos aku suruh catat). Apa aku buat, buat2 ketawa seksi! Lepas tu buat kepala ala2 minah bollywood. Geleng2 malu. Ishhhhh!! Marah betul aku.. Agaknya mesti ahli2 mesyuarat tu tertanya2, apakeheynya budak ni.. cacat ker? Atau tak paham soalan? Kalau aku sendiri tengok pun mcm aku mo baling ja dgn lesung batu! Padan dengan muka aku.

Lepas tu, dia tanya soalan seterusnya. Actually aku tidak paham pun apa soalan dia. Glossary pun pengerusi ja yg ada. Maka pepatah melayu ada mengatakan "Malu bertanya sesat jalan". Tapi kalau balik2 tanya soalan makin ramai pula yg sesat nanti. Sudahnya aku jawab suka hati aku ja. All and all aku kena tanya 5 soalan. 1 memang aku buat2 minah seksi. 4 aku jawab ala2 garang. Konfiden la kunun, padahal penat sudah jadi org buduh!

Dalam meeting yg berlangsung 2 jam, aku cuma terlibat dalam 2 minit. Apa yg aku catat? Aku pun tidak tau. Semua pun tanda soal ja. Biar la bosku yg suruh catat tu fikirkan sendiri misteri tanda soal aku tu. Lain kali, kalau mo suruh catat pegi sendiri!

Apa perasaan aku lepas sesi lepas geram ni. Relief! Boleh diamalkan selalu.. tapi minta maaf lah kalau bahasanya agak mencarut. Biasalah org baru abis marah. Hehehe

No comments:

Post a Comment