Jun 20, 2011

Semangat ada, TAPI..

Assalamualaikum,

Happy monday everibodeh!! Punyalah aku semangat mo pegi kerja hari ni. Awal pagi pun ceria semacam. Kerja terakhir aku siap hari rabu minggu lepas. Tidak lama lepas tu (hari yg sama) kami diminta mengambil langkah berjaga2 menjaga sistem masing2 dari kena hack. Honestly, I don't give a damn. Macam ada sedikit kelucuan pula mo hack sistem orang pun ada jadual. Kalau aku mo hack, rasanya surat-murat amaran tu aku langkau ja.

Jadinya, dalam tempoh 2 hari (khamis dan jumaat), kerja aku buat housekeeping ja. Mo buat lebih2 takut menjadi punca musabab 'kebocoran' pada juruhackers la pula. Kebetulan hari Jumaat yg indah itu, aku kena attack demam pula. Mengikut pemerhatian telus aku ni, bos aku tidak perlu risau pasal sistem. Yg dia perlu risau, semua programmer dia seorang demi seorang kena attack real life virus. Ish ish ish kesian kami..

Sampai ofis (walaupun lambat 10 minit), semangat mo kerja tu mmg tidak berkurang lah. Subuk (jenguk) lady bos, tiada la pulak. Apapun semangat tetap maintain, lagi2 lah lady bos tiada. Sekali mo buat kerja, alahai.. sedihnya.

Internet lambat. Balik2 server not found. Sudahlah kerja aku ni melibatkan pencarian melalui Encik Google yg paling macho. Tapi kalau semua yg dicari tu tidak ditemui, payah la aku mo fokus. Paling2 laju pun tengok FB atau blogger. Takkan la 24 jam mo tengok FB. Orang yg FB addict pun boleh mabuk tengok FB 24jam. Rasa macam mo balik pun ada. Lagi laju internet di rumah aku. Ciss!! Potong chicken betul lah..

Jadi apa aku mo buat hari ni? Mo sapu opis takut kena jeling cik2 cleaner. Mo bergossip, takut bos jeling. Mo tidur takut org ofis jeling. Haiyaa.. macammana mo jadi produktif ooo..


No comments:

Post a Comment