Jun 6, 2011

Aktiviti Hujung Minggu

Semenjak dua menjak ni, macam kerap betul kami bersuka ria di hujung minggu. Hasilnya, banyak projek2 kerja rumah yang terbengkalai. Ini termasuklah projek melipat kain serta projek meng'iron' baju. Kerja2 lain sudah dimasukkan ke dalam Program 'latih tubi' harian aku. Nampaknya aku kena atur balik jadual kerja2 rumah kalau mo jadikan Projek Aktiviti Berjalan di Hujung Minggu ni satu kemestian.

Kelmarin, laki aku ajak tengok wayang Kung Fu Panda. Aku tau aku cakap cerita ni best, tapi kalau mo tengok 2 kali.. mengarut la tu. Tapi sebab laki aku betul2 mo tengok, so I follow lah. Sampai Suria, tengok skrin. Wah!! Selling fast I tell you. Barisan tidak la panjang sangat, tapi kalau tiap2 minggu pun selling fast mungkin ramalanku yang cerita ini best benar belaka. Memandangkan tayangan 1.40pm sudah terlepas, aku cadangkan supaya aktiviti menonton ditunda pada jam 2.30pm. Setelah dipersetujui oleh penyimpan mohor2 diraja, kami pun jalan2 buang masa di tingkat 3 Suria KK.

Turun2 saja si anak dara sudah sibuk tunjuk2 satu kawasan permainan berbayar, terpaksalah kami turuti. Lagipun kurang la sikit penat jalan2. Jam 2.10pm, kami angkut si anak dara untuk tengok wayang. Dengan raungan dan teriakan yang menusuk ke qalbu dan of course sangat2 memalukan, of we go to the next agenda. Sampai kaunter, tiket Kung Fu Panda yg available cuma 3D. Did I mention before I will never watch 3D movie again? Ok, if it's for the first time and cerita dia betul2 best and the movie is in 3 hours, I will definitely consider it. Lain la kalau ada org belanja or someone is actually pointing a gun at my head paksa tengok wayang 3D, then I am in no position to say NO. BUT if this is actually the second time I watched it, it's definitely a NO NO. So, kami tidak jadi tengok movie. Demi memujuk suami tercinta, aku cakap la.. "Alaaa.. dalam 2-3 bulan lagi keluar la movie ni dalam Disney Channel." :).

So, aku ajak laki aku pegi tengok Sabah Mega Karnival 4-11 Jun 2011 di Kompleks Sukan Likas. Oleh sebab kepanasan yg teramat sangat plus sakit kepala akibat kepanasan, kami skip beberapa baris gerai makanan dan tengok beberapa gerai lain. My hubby interested pegi gerai telefon. Aku pula cuma fikir mo pegi gerai minuman saja. Sebab rasa tidak selesa, aku ajak laki aku pulang. Masuk kereta, hujan rahmat pun turun..

Inilah Playland yg si Dyana sibuk tunjuk2. Memandangkan hujung minggu, kena la bayar RM5.


Bayar RM5, dapat contractor palsu 1 org. Minus the kasut ah..


Sebelum masuk, mesti kena cop dulu. Dyana meraung tidak mau kena cop. Dia ingat mo kena jarum kali. Ikut perangai sapa la ni.. hehehe


Cuma mainan yg bertangga sahaja menjadi pilihan. Mungkin sebab dia rasa senang mo naik.


Time ni, sibuk2 dia teriak "Mama!! Peace". Maka terpaksa la aku ambil gambar.


Wah!! Tegak betul anak aku main gelongsor..


Penat main gelongsor, naik ikan pula. Dia main sekejap saja. Mungkin sebab banyak budak mo main.


Lepas tu dia kacau 'rumah' orang. Aku rasa dia tidak tau di mana pintu jadi terpaksalah dia jadi ahli mesyuarat tingkap. Masa ni, me and hubby duduk2 saja di luar. Ajar dia main sendiri dgn budak lain. Tengok kalau2 dia jenis penakut atau pembuli. Turn out.. she's a survivor!


Sabah Mega Carnival : Mula2 aku masuk ini la yg aku nampak.


Macam dryland and wetland juga la. Cuma mungkin lebih selamat. Aku tidak sempat tengok harga permainan ni lagi. Tunggu la sampai Haikal pulang dari Labuan. Sekadar untuk ingatan, jangan lupa bawa baju persalinan budak. Perasan keadaan langit masa ni? Time berjalan di gerai2 banyak juga la payung2 yg bergelimpangan ditiup angin.


Wow!! Punyalah tidak 'berseri' muka aku dalam ni.. kekeke. Apapun Dyana dapat beli kawan baru, the walking Kitty. Hahaha saja beli yg ada kaki supaya si Kitty tidak boleh terbang. Sampai rumah, selalu tersilap pandang si Dyana sama si Kitty. Sama tingi lagi tu! Citt!! Bikin seram betul la..


No comments:

Post a Comment