Jun 1, 2011

Movie: Pirates of Caribbean : On Stranger Tides [2011]


Nah kau jangan alang2 post entry.. 4 in a row! Ini kira2 aku punya rusuhan la ni. Rusuhan susah mo ambil mood buat kerja. Kekekeke alasan tu bah.. manteps!!

Setelah bersukaria selama 4 hari, akhirnya aku meninggalkan anak tercinta (Haikal) dgn neneknya. Awal2 lagi aku sudah sedih. Siap tanya lagi..

Aku : Haikal tidak rindu mama kah nanti? (saja mo pujuk supaya dia ikut balik KK)
Haikal : Rindu.. tapi sikit saja.

Hamboi2 anak aku. Sikit?!! At last kami tiba di KK lebih kurang jam 1.30pm. Memandangkan masih awal laki aku ajak tengok wayang. Mula2 dia ckp mo tengok Kung Fu Panda. Disebabkan tiket Kung Fu Panda habis dijual, last2 dia bawa tengok Pirates of Caribbean. Kalau suda namanya 'dibelanja', ikut ja la. Bila turn beli tiket, Pirate of Caribbean 3D saja yg main dlm masa terdekat. Last2 beli saja la..

Belum pun masuk panggung laki aku sudah bising kunun wayang 3D ni, subtitle ja yg 3D. Mustahil la bah. Mahal2 RM16 satu kepala, takkan la subtitle ja yg 3D. Boleh2 laki aku jawab "Ko ingat senang ka mo buat subtitle 3D?". Malas suda aku mo layan. Tapi dalam hati masih juga optimis.

Bila iklan start ja, aku rasa perbezaannya (uiseh!!). Tapi lama kelamaan, mcm tidak perasan sudah wayang tu 3D. Mungkin sebab aku penat ka apa, tapi lain kali tidak la aku berebut2 mo tengok wayang 3D.

Synopsis : Kali ni adventure Captain Jack Sparrow adalah untuk mencari Fountain of Youth bagi membantu Angelica yg kununnya suatu masa dulu pernah ada hubungan dgn Captain Sparrow. Angelica mencari Fountain of Youth dengan tujuan mau membantu bapanya Blackbeard yang dijangka akan mati dalam tempoh terdekat. Terdapat beberapa item yang diperlukan sepanjang perjalanan termasuklah air mata duyung dan 2 cawan Ponce de Leon.

Honestly bagi aku, adventure kali ni tidaklah se'best' adventure yg dulu. Kelakarnya masih ada, cuma mungkin jalan ceritanya agak longgar. Cerita kali ni lebih focus kepada Angelica dan watak Jack Sparrow macam watak sampingan memandangkan dia tidak ada intention pun mo cari Fountain of Youth kalau bukan pasal Angelica. Walaupun highlight cerita kali ni lebih kepada ikan duyung (yang aku akui sangat2 menarik), tapi cerita pasal duyung ni agak tergantung. Tiba2 pula wujud satu missionary yang aku tidak pasti asal usulnya join sekali rombongan cik kiah. Boleh2 lagi dia jatuh cinta dgn si mermaid. Lepas tu, aku pun tidak pasti apakah yg berlaku kepada 2 makhluk tuhan tu. Lepas tu, wujud lagi rombongan cik senah London yg berebut2 mo dapatkan Fountain of Youth diketuai oleh si Barbosa. Bagi menambahkan kemeriahan, datang pula rombongan cik jenab sepanyol yg aku kurang pasti apa motif diorg sebenarnya. Sampai sekarang aku masih kebingungan..


No comments:

Post a Comment