Dec 27, 2011

Selera Haikal



Assalamualaikum :)

Memandangkan Haikal dilahirkan kecil (2.55 kg), adalah menjadi tanggungjawab dan misi utama aku untuk menjadikan dia gemuk dan sihat. Cabaran demi cabaran dilalui. Aku rasa ramai ibu bapa yg kena sindrom runsing memikirkan menu yg boleh ditelan oleh si anak. Kira bertuahlah siapa yg dapat anak yg selera makan dia macam gajah.

Mula2 Haikal cuma berminat makan nasi dan telur separuh masak. Menu lain langsung tidak berkenan. Tapi... ibu-ibu, bapak-bapak usah khuwatir. Bila anak2 sudah masuk sekolah, sudah pasti seleranya akan lebih gitew..

Sekarang, Haikal suka makan menu2 yg dia terfikir mau makan. Mama aku cakap, jangan sekali2 tanya Haikal apa dia mau makan. BAHAYA..

Haikal : Mama, Haikal lapar. Haikal mau mi goreng.
Aku : Mi goreng mana ada. Mintalah yg ada..
Haikal : Nasi ada?
Aku : Ada.
Haikal : Kasi nasi ayam lah!

Ewah anak aku. Bijak bersyarat betul. Dia ingat mama dia ni tukang masak restoran?


Ni anak teruna aku yg bijak bestari ni. Angan2 mo jadi ahli politik kali..


No comments:

Post a Comment