Dec 19, 2011

Dyana oh Dyana!

Assalamualaikum :)

Sejak kebelakangan ni, menghantar Dyana ke nursery rasa macam mo pegi perang. Start dari rumah, bila time mo bertolak saja Dyana selalu pura2 sibuk tengok tv. Mungkin dengan harapan aku lupa mau angkut dia bila bertolak. Mau masukkan dia ke kereta, macam bergusti dengan Hulk Hogan pula aku rasa (sah tidak begitu update dalam sukan gusti :D). Habis sakit seluruh badan kena tendang, cubit dan gigit. Klu sudah teda mangsa lain, referee (Haikal) pun kena sekali.

Dalam kereta, selain aktiviti membaling barang, Dyana turut mencubit, menendang, menggigit sambil diiringi tangisan2 palsu (teriak ja lebih air mata tiada). Makin dilayan makin mengada2. Tapi bila penat pandai pula diam atau bertenang sendiri.

Bila sampai nursery, awal2 lagi dia kunci pintu kereta. Memberontak la tu konon. Mau tarik dia keluar, sama la juga effortnya macam mau kasi masuk dia dalam kereta. Tapi selalunya, bila sudah masuk dalam nursery, dia akan menonong laju sambil menangis teresak2 tanpa memperdulikan panggilan aku. Huhuhu..

Kadang2 aku terfikir. Kenapa pula tiba2 jadi begini? Adakah dia jadi mangsa buli di nursery? TET!! I don't think so. Kalau tengok gaya, silap haribulan dia yg buli budak lain. Atau mungkinkah sebab dia selalu kena marah pengasuh? TING TING TING!! Mungkin juga la. Tapi aku langsung tidak menyangkal kebarangkalian yg satu ni sebab dia mmg pantang ditegur. Kalau ikut orang tua2, mmg macam tu la budak2. Tambah lagi la kalau dia mau dapat adik. Hormon tidak stabil.. Hehehehe

Haikal sedang promosi 1 Malaysia. Yang ini, kurang meragam sikit. Walaupun ada, tapi sikit ja.


Ini budak, tidak sampai ketinggian pun mo dijadikan isu. Itulah yg keluar scene 'Sembilu' ni.


2 comments:

  1. hahah terketawa aku, pasal itu pun mo nangis ka dyana???

    ReplyDelete
  2. hantap tah kan cuti2 ke labuan bah tu hahaha

    ReplyDelete