Mar 30, 2012

Bom Perang Dunia Ke-2

Assalamualaikum :)

Kemarin heboh dalam FB perihal bom perang dunia ke-2 yang ditemui di Labuan (ehemm.. kampung lamanku) 2 hari yg lalu. Tidak lama lepas tu baru aku tau lokasi sebenar bom itu ditemui adalah di Kampung Tanjung Aru (ehmm.. exactly tempat aku dilahirkan). Rasa bangga ada, (terus rasa macam terkenal) rasa risau pun sure la ada.

Dijadikan cerita, pakar dari KK dan KL telah hadir sama dalam proses untuk meletupkan bom berkenaan kemarin (29/3/2012) dalam jam 2.30 pm. Kadang2 terdetik juga rasa pelik kenapa bom tu tidak dimatikan macam yg omputih selalu buat. Mungkin sebab bom tu tiada dalam silibus kali kan?

So, aku called up my sister tanya mcmna reaksi diorg dan sebagainya. You know la, kadang2 apa yg org khabarkan dlm FB melebihi apa yg sebenarnya berlaku. Everything went well. Tiada pun gegaran yg kuat atau sebagainya melainkan bunyi letupan yg agak kuat (tapi tidak memekakkan telinga). Apa yg penting tiada sebarang kemalangan jiwa dan harta dilaporkan.

So, macamna la rupa bom perang dunia ke-2 yg menggerunkan ini?


Yg berdiri tegak sebelah adik aku tu bukanlah batu. That is the actual bomb. Yep! the same height with 500 kg weight. Kalaulah tumbang tu bom, picak la adik aku tu. Hahaha



Selepas diletupkan.



Kosong kontang. Teda apa mo ditengok.



Lokasi tempat bom diletupkan. Boleh buat kubu utk main perang2 ni.


Apapun, Alhamdulillah.. semua pun selamat. :)



1 comment: