Mar 1, 2012

Pertandingan

Assalamualaikum :)

Lama sudah tidak masukkan entry perbualan dengan Haikal kan? Tiba-tiba aku teringat perbualan di antara mertua lelaki aku (Haikal panggil Atuk Kecil) dengan Haikal.

Sejak dari minggu lalu aku selalu bising rambut Haikal sudah panjang dan perlu dipotong. Tapi disebabkan kekangan masa, selalu tidak berkesempatan. Setiap hari hantar Haikal pergi sekolah, aku rasa macam Haikal pakai rambut palsu ja. Kembang semacam walaupun sudah pakai minyak rambut.

Bukan pun tiada saloon dekat kawasan perumahan kami, ada tapi hasilnya sangatlah tidak memuaskan hati. Lepas tu bayar mahal-mahal pula. Potong rambut, trim sikit lepas tu caj RM8. Kalau hantar dekat barber shop, potong rambut cantik dan rapi siap cukur lagi yg ditengkuk dan belakang telinga, caj RM3. Memang puas hati la.

Mungkin sebab Atuk Kecil pun rasa rambut Haikal agak panjang, dia pun tegur lah..

Atuk Kecil : Potong rambut ah.. panjang sudah.
Haikal : Tidak boleh.
Atuk Kecil : Kenapa tidak boleh? Mana cantik panjang rambut.
Haikal : Tidak boleh.. Cikgu tidak suruh.
Atuk Kecil : Kenapa cikgu tidak suruh?
Haikal : Cikgu cakap ada pertandingan rambut siapa paling panjang. Itulah Haikal tidak mau potong.

Boleh?

Baru kelmarin rambut Haikal kena potong. Baru puas hati aku. Si bapa siap cuti dari jogging untuk kasi teman. Sambil meneman, dia pun ikut sekali potong rambut.


Barber shop jugalah yg terbaik!


No comments:

Post a Comment