Mar 16, 2012

@ 4 AM


Assalamualaikum :)

Entah kenapa sejak akhir-akhir ni walaupun jam tidak disetkan berbunyi, automatik aku terbangun jam 4 pagi. Tidak kisahlah aku tidur awal atau lambat.

Bukan tidak boleh tidur balik. Tersangatlah boleh. Tapi akibatnya kena tanggung sendiri. Silap haribulan 6.30 pagi baru bangun. Kalau hari bekerja, harus sentiasa beringat.

Oleh sebab masalah aku yg satu ni, aku kerap mengantuk di pejabat. Depan PC pun boleh blank (terlelap). Bukan tidak banyak kerja, tersangatlah banyak. Kadang-kadang terpaksa berulang-alik ke pantry untuk buat minuman panas. Hasilnya? Bolehlah cover mengantuk dalam 20 minit macam tu. Lepas duduk another 15 minutes, mata kembali berpinar-pinar..

So, apalah yang aku buat pukul 4.00 pagi? Kemas rumah, kemas baju anak, iron baju kerja dan kalau ada masa terluang buat kuih. Kelas kau buat kuih pagi-pagi buta. Lepas tu suruh laki bawa pegi ofis jual dekat pantry diorang. At least, hasil ketidaktiduran aku tu boleh menambah sumber kewangan dan mempertajamkan skil membuat kuih aku yg tidak seberapa ni.


Tapi perkara ni tidak boleh dibiarkan berpanjangan. Takut tekanan darah merundum jatuh sebab tidak cukup rehat. Huhuhu..



No comments:

Post a Comment