Jan 11, 2012

Sihat vs Sedap


Tajuk entry kali ni tiada kaitan dgn makanan kebaikan makanan sihat atau sedap.

Sekian.


Assalamualaikum :)

Awal pagi lagi, aku sudah buat topik perbualan dgn laki aku yg sedang berbaring di katil.


Aku : Hari ni, aku breakfast makanan sihat. Nasi putih dgn ikan rebus. Punyalah aku rasa bangga.


Setelah tidak mendapat sebarang feedback yg dikehendaki, aku pun menoleh.. Cis!! Tidur rupanya.


Aku : Adeh! Orang bawa bercerita, tidur la pula.
Laki aku : Mana ada aku tidur. Aku tutup mata saja. Aku dengar bah apa kau cakap.
Aku : Apa la aku cakap?
Laki aku : Kau cakap kau masak sedap.
Aku : Apa hal pula aku mau buang tebiat cakap masakan aku sedap pagi2 buta ni?
Laki aku : Yakah? Bukan? Jadi kau cakap apa?
Aku : Aku cakap aku breakfast makanan sihat hari ni lah!


Moral of the story, pilih masa yg sesuai untuk memulakan perbualan dan sekiranya lelaki cakap diorang dengar apa kau cakap, cuba suruh ulang balik. Sure menarik punya!


No comments:

Post a Comment