Jan 17, 2012

Kesian Dyana..



Assalamualaikum :)


Kemarin, aku dapat panggilan kecemasan dari nursery Dyana yg meminta aku ke sana segera. Di samping suara si penjaga yg nampak begitu panik, turut kedengaran tangisan Dyana.

Dalam 10 minit, aku suda sampai nursery. Selalunya, aku ambil masa 20 minit (aku pemandu berhemah tau..). Sampai nursery, aku terus cari Dyana. Tengok keadaan dia macamna. Baru aku perasan, ibu jari kaki Dyana masih berdarah dan pihak nursery cuba utk berhentikan darah. Bila aku tanya kenapa, pengasuh kata "Meja jatuh dan terkena ibu jari kaki Dyana".

Mungkin ada byk lagi info yg diorg sampaikan, tapi aku cuma dengar tangisan Dyana sja. Membayangkan betapa sakitnya kesakitan yg dia tanggung pada masa tu buat aku trauma sekejap. Aku terus angkat Dyana mo bawa pegi klinik. Penjaga pun ikut sama..

Sampai klinik, aku masih lagi tidak mampu mo tengok luka Dyana. I was busy panicking I forgot to take photos of her injury. Gila!! Mo tengok pun aku nervous, inikan pula mo ambil gambar.

Dalam fikiran aku, silap2 mungkin kena jahit atau kena cabut kuku. Tapi syukur alhamdulillah, doktor tidak berhajat mau berbuat demikian pun. So, dia balut saja.

Lepas kena balut, Dyana macam ok. Siap tertidur2 lagi dalam kereta. Cuma manjanya semakin berlebihan. Biasalah kalau sakit. Call mama aku, maklumkan dia akan kejadian dgn harapan esok lusa kami balik kampung dia sudah bersedia physically and mentally. Hehe aku pun mo kena sedia ni, mana tau kena marah..

Persoalannya. Adakah aku mau marah penjaga nursery atas kecuaian mereka? Tidak terfikir langsung. Mungkin sebab aku rasa memang sudah suratannya macam tu. Kalau suda ditakdirkan cedera, tak kisahlah kau di rumah ka, di nursery ka.. mmg akan kena juga. Lagipun, aku hantar anak2 aku di nursery ni dekat 8 tahun. Belum pernah lagi ada kejadian macam ni. Redha sajalah. Yang penting selamat. :)


Kaki yg dibalut rapi oleh si nurse..


Inila sebabnya aku suka dgn ni doktor. Di samping menginterview si pengasuh akan kejadian, dia buat x-tray utk make sure tidak ada sebarang tulang yg patah-mematah akibat insiden tersebut.


Harus menimbulkan suasana romantik bagi memastikan pesakit berada dalam keadaan relaks (padahal utk memastikan dia tidur awal.. hehe)


No comments:

Post a Comment