Jan 10, 2012

Review 23 weeks

Assalamualaikum :)

Kemarin, aku minta cuti mengejut. Hari jumaat, terus minta cuti utk hari isnin. Dalam konteks aku, kira cuti mengejut la tu.

Kedua2 mentua aku plus adik ipar datang KK lepas buat temujanji di SMC. Sejak beberapa bulan kebelakangan ni, FIL aku selalu betul kena tahan di hospital. Tapi tiada masalah. So, atas desakan beberapa pihak (mostly my parents), akhirnya dia bersetuju utk dapatkan second opinion.

Laki aku memang merancang untuk cuti. Instead of cuti, dia kena arahkan pergi kursus la pula. Akhirnya, aku la yg cuti.

Isnin pagi, baru aku perasan aku ada klinik. Tengahari kena bergegas ke airport utk ambil rombongan mentua. Selepas menunggu lebih 2 jam utk mendapatkan keputusan makmal, akhirnya tibalah masa aku berklinik. Entah apalah nasib aku pagi tu, sepanjang masa tu ada pula la nurse yg meroyan marah2 budak praktikal. Kalau la tekanan darah aku naik, cepat2 aku tunjuk nurse tu. Hehehe

Antara nasihat percuma yg aku dapat di pagi yg indah itu..

1) Umur yg sesuai utk mengandung adalah 35 thn ke bawah. Kalau lebih tu memang ada banyak risiko la. Kalau tengok umur kamu (aku la tu), sekarang boleh sudah fikir2 untuk kasi stop production.

Ihik ihik.. aku rasa 3 tu macam belum cukup. Apa boleh buat, sudah rezeki tuhan bagi aku pregnant 4 tahun sekali. Pelik tapi benar, betapa pun aku rancang mo pregnant tahun lepas, tahun ni juga la baru ada rezeki.


2) Kalau tengok berat badan, mau kena awasi ni tau. Macam ada lebih sikit daripada kadar normal. Kurangkan makan manis, masin dan berminyak.

Lepas ja beberapa jam aku dapat nasihat tu, time tu juga aku rasa mau makan ais krim. Sudahnya, aku pun makan ais krim satu ketul. Salah siapa? Aku kah? ;)

Lepas review, aku dapat bonus suntikan tetanus. Ayoyoyo... sampai sekarang tangan aku rasa sakit. Huhuhu


No comments:

Post a Comment