Jan 16, 2012

It's all about YOYO!


Assalamualaikum :)

Sekarang ni, jadi kerja laki aku pula menemankan aku setiap hujung minggu ke Tamu Putatan untuk membeli buah cempedak di luar pagar serta rakan sebuahnya si tarap dan si rambutan. Ish ish ish...

Tapi dalam 2 minggu ni, destinasi bertambah lagi. Kali ni, mesti mau pegi YOYO. Ayoyo!! pantang nampak org pegang yoyo terus rasa mo minum.

Bagi yg tidak mengenali yoyo (bkn yoyo permainan), memang rugilah. Mau explain pun aku inda pandai.. hehehe. Aku tunjuk gambar ja lah..



Dulu yg introduce benda alah ni sama aku, orang semenanjung. Bukan org Sabah tapi semenanjung. Macam juga, org yg naik Gunung Kinabalu sampai 2-3 kali, org semenanjung. Aku? Well, takkan lari gunung dikejar kan? Tapi kalau tidak naik sama juga tidak sampai.. Last2 aku naik jugalah. Jangan kempunan.

Apa cerita yoyo sama gunung kinabalu? Tiada kaitan. Paling2 pun kedua2nya aku cuma jumpa di Sabah ja. Walaupun sudah setimbunan minuman jenis mcm ni aku jumpa, still aku rasa YOYO adalah yg terbaik! Macam juga Gunung Kinabalu. Aii!!?? Patriotik nampak.. hahahaha.



No comments:

Post a Comment