Jan 11, 2012

Pembeli Bijak



Assalamualaikum :)


Last week, seperti biasa aktiviti rasmi adalah turun padang (tamu putatan). Jangan tanya kenapa, tapi suatu masa nanti kalau anak dalam perut aku ni nda pandai makan cempedak aku pun tidak tau la mau cakap apa.

Lepas OPS cempedak, aku lalu kawasan orang jual sayur.

Penjual : Sayur! Sayur! Jualan penghabisan stok! Beli 5, 3 ringgit!
Pembeli : Yang mana satu beli 5, 3 ringgit ni?
Penjual : Semua kak! Pilih saja yg mana satu. Saya pun kakak boleh pilih kalau mau.. (sambil tunjuk muka serius)
Pembeli : Kalau aku beli kau, sayur kau ikut sekali kah? Kalau begitu bagus aku beli kau ja.. (pun tunjuk muka serius)
Penjual : Hehehe (sambil tersipu2 malu)

Sepanjang perbualan aku sibuk tengok2 sayur. Walhal aku cuma mo dengar perbualan diorang ja. Lepas ja si penjual 'kalah malu', baru aku ketawa2 beredar. Bijak sungguh pembeli itu! :)


No comments:

Post a Comment