Jul 15, 2011

Orang tamak tidak semestinya rugi


Assalamualaikum :)

Hari ni trip pergi library. Konon sebab mau pulangkan buku yang expired. Normally, aku selalu pinjam 2 buku, tapi pulangkan satu saja. Ini semua pasal tidak sempat habis baca.

Memandangkan aku sudah habis baca satu buku *Death Gets A Time-Out*, aku berkira-kira mau pulangkan satu dan renew buku yang satu lagi. Semalam, aku mula baca buku Broken. Hajat hati, kalau tidak best mau pulangkan terus. Tapi nampaknya, setelah 2-3 lembar (actually baru baca prologue) aku membuat keputusan pinjam balik.

Atas sebab sikap aku yang sangat berjimat-cermat bila membaca ni, (most of the time aku baca masa kutip Haikal balik sekolah) aku menanam tekad untuk terus ke kaunter saja hari ni. Pulangkan satu dan renew satu. Berbekalkan duit RM1 sebanyak 3 keping (mana tau kena denda), aku pun masuk library, aim itu kaunter. Halfway through, kaki aku terpele'ot pula menyebabkan aku tersasar ke bahagian bacaan. Sudahnya, aku pinjam lagi satu buku.

Kesimpulannya, aku memang tamak. Tapi sebab buku tu buku pinjam, aku tidak la rasa rugi pun. Yang penting tarikh kasi pulang mo ingat. Kalau tidak ingat, alamatnya rugi jugalah ;).

Buku sebelah kiri, aku sedang baca. Buku sebelah kanan, aku ada angan-angan mau baca.


Buku ini, aku tidak tau bila mau baca. Someone actually lend me this book. Siap pakai baju lagi buku ni :).


Wowweeee.. Sungguhpun pagesnya kuning, kulitnya macam baru owh!!



No comments:

Post a Comment