Jul 25, 2011

Macaroons Vs Red Velvet Cup Cakes


Assalamualaikum :)

Agaknya sebab sudah menjadi trend masa kini, 2 menu di atas is something I'm looking forward to taste. Macaroons based on the picture, tidak la nampak menyelerakan sangat. Tapi bila tengok harga yang melambung-lambung plus susah untuk dibuat, aku assume mungkin lebih menyelerakan daripada rupanya.

Red Velvet pula, memang aku teringin mau rasa. Selain daripada rupanya yang cantik, rata-rata dari rancangan tv kegemaran aku DC Cupcakes pun suka dengan Red Velvet. So, sure sedap la kan?

Lepas ambil result Haikal, kami bergerak untuk temujanji seterusnya. Jemputan Birthday Party untuk AQ's. Asalnya mau bepergian dengan rakan sekantor, Laurah. Malangnya ngak jadian. Hahaha, si kawan tidak jumpa lokasi. Maka, sampai la kami anak beranak ke rumah yang dituju.

Benda pertama yang aku jumpa, Macaroon. Ambil satu, terus makan. Apa perasaan aku? Aku rasa mau cari air suam, rendam tu Macaroon lama-lama lepas tu minum airnya. Manisnya di luar dugaan. Cakaplah apapun, aku macam orang tua kah apa, tapi taste tu memang tidak sesuai dengan aku.


Gambar hiasan credit to dogsandgoddesses.com


Lepas tu aku nampak Red Velvet Cupcakes. Mungkin juga sebab phobia, aku share 1 cupcakes saiz S dengan seorang lagi rakan sekantor, Kak Lin. Bila makan macam-macam tu aja, rasanya macam ngak enak. Bila diletakin cheese, maka jadi enak sih. Hahaha.. anyway, still not as I expected.


DC Red Velvet Cupcakes credit to funtvshow.com



The birthday cakes. Dyana sedang berkawal untuk memastikan meja tidak bergerak atau kedudukan dia tidak terancam. Haikal pula musykil dengan architecture castle. Aku difahamkan kek dibuat oleh makcik tuan rumah.


Sangatlah kuwang-hajo kalau tidak masukkan gambar Birthday Boy and Girl.
Happy Birthday AQ's!



1 comment: