Jul 25, 2011

Kek Gula Hangus

Assalamualaikum :)

Hahaha datang sudah penyakit entri bertubi-tubi. I promise you this is the last one for today ;).

Kemarin (ahad), my hubby ada aktiviti bersama anak-anak yatim. So, semua AJK yang terlibat diminta menyediakan potluck. My hubby kononnya kena sediakan kuih muih dan buah-buahan. Of course bukan laki aku yang buat semua tu. Aku berkira-kira mau buat sendiri.

Menu yang aku pilih, karipap dan kek gula hangus. Karipap, aku memang pernah buat. Tapi kek gula hangus kira first time la aku masak. Google punya google, aku jumpa resepi ni. Aku pilih resepi ni sebab aku tiada alat penimbang.

Aku tidak ikut exactly 100% macam resepi dalam ni sebab aku tiada soda bikarbonat plus dia pakai bakar, aku pakai kukus. Mungkin sebab aku tidak confident dengan oven murah aku tu. Hehehe. Tapi hasilnya, boleh tahan juga.

Lain kali aku mo letak dalam pinggan cantik. Baru nampak lebih menyelerakan.



No comments:

Post a Comment