Jul 4, 2011

I lost it! Again..

Assalamualaikum :)

I lost it again. Last thursday. Betapa patahnya hati aku. Tapi aku yakin betul aku tersalah letak, atau anak aku yang kacau, atau ada toyol-toyol kecil yang suka betul membuatkan orang miserable sebagai hobi.



Aku kalau tidak pakai jam, rasa macam tidak complete. Selalunya, aku ganti jam kalau jam aku rosak. Tapi sejak tahun lalu, aku sudah kehilangan jam beberapa kali. Huhu sangatlah tidak seronok.

Oleh kerana, aku sudah kehilangan jam 3 kali berturut-turut dalam 1 tahun ni, aku nekad kali ini tidak mau beli jam lagi. Berapa lama aku bertahan? 2 hari. Itupun sebab 2 hari tu waktu bekerja. Masuk hari Sabtu, aku sudah mula menjejaki kedai jam. Kali ni, aku bercadang mau beli jam yang murah-murah. Sedang sibuk tengok-tengok jam, anak-anak aku pula meragam. Mau tidak mau, terpaksalah aku tinggalkan kedai jam dengan tangan kosong. Hajat di hati, mungkin esok.

Akhirnya aku jumpa balik jam aku. Entah toyol mana yang letak jam aku dalam handbag. Memang cari nahas betul! Walaupun sudah berkali-kali aku mengeluarkan harta karun dalam handbag aku, tiba-tiba selepas 3 hari out of nowhere ia muncul semula. Moral of the story, bawa-bawa bersabar kalau barang hilang. Kadang-kadang kalau tidak dicari, ianya pandai muncul sendiri :).

No comments:

Post a Comment