Aug 9, 2012

Kasut


Assalamualaikum :)

Sungguhpun projek membeli kasut raya hanya akan berlangsung pada hujung minggu ni, tapi aku sibuk juga mo share ciri-ciri kasut impian aku. Just in case klu ada manusia-manusia yg beminat mau belikan kasut, diorang hanya perlu refer pada post ini. However, ciri-ciri kasut impian ini mungkin akan berubah dari semasa ke semasa.

I'm a very practical  and low profile person. Kalau boleh apa-apa yg aku pakai atau guna haruslah mempunyai ciri-ciri yg munasabah dan tidak terlalu menonjol. I'm definitely not a Fashion Icon. I mean, come on.. I wear t-shirt and jeans almost all the time except to work. Not a lady like t-shirt, just plain t-shirt macam t-shirt2 free yg kau dapat kalau ikut apa2 program memancing, marathon and etc. Not exactly yg ada gambar ikan atau orang lari2.. but you know what I mean. 

Menjelang hari raya, usually aku suka beli kasut yg a bit updated daripada yg usually aku pakai. I usually wear selipar jepun (bah kutuklah aku.. hehe). Since I'm not that good wearing high-heels tapi tetap juga aku minta puji tidak mau kalah malu sama cousin mousin yg muda belia. So, aku perlu cari kasut yg lawa tapi selamat. That's why I prefer wedges. :) Tapak haruslah rata tapi sedikit bertumit. Tidak mau yg terlalu tinggi sebab kita pun tidak mau bergaya sakan, tapi baru 2-3 langkah sudah terpelecok dekat tepi longkang (Ok I'm exaggerating a bit but it might happen kan?). Sudahnya, konon mo bergaya alih-alih landing bergaya la pula. Lagi-lagilah raya tahun ni. Jangan aku, dengan anak sekali terjelepok dan terhumban. Jauh-jauh palis.. 

There many type of wedges. Aku prefer yg tidak leceh dipakai. Kalau boleh, sarung tanpa perlu memudaratkan pinggangku yg nyata tidak lagi 'tulang besi' seperti suatu ketika dulu. Lagipun, aku tidak mau jadi penyumbang utama kelewatan rombongan cek kiah beraya. Tidak best!

I'm interested dgn wedges yg ada air-con semula jadi. Ada air-circulation kunun. Kaki pun mo bernafas tau!

Bab color pula, aku suka beige. Hitam macam tidak sesuai aku rasa. Tidak tau kenapa. Mungkin beige lebih menyerlahkan kejelitaan kaki yg tidak berapa jelita ni. 

Kira-kira itulah saja ciri-ciri kasut impian aku (buat masa ni). Jumpa atau tidak, wallahua'lam.. 


Kira2 beginilah rupanya. Cuma perlu kurangkan keincian dan tiada strap. Hamboi.. mo macam2 lagi. Kalau tidak jumpa juga laki aku mencadangkan..







Itu dia.. macam2 color ada. Pilih ja mana satu. Jangan lupa kasi matching dgn baju kurung yg mahal-mahal tu.. :)



Kalau si mama bukan fashion icon, tapi bukan anaknya.. Presenting Dyana with TECHNOLIMPIC!! Mana boleh cari apa yg tergantung dilehernya tu. Belum lagi baju yg di tuck-in kemas ke dalam seluar. Paling mahal, senyuman yg kaya dgn keikhlasan tapi miskin gigi. Hahahaha




No comments:

Post a Comment