Oct 25, 2011

Reward



Assalamualaikum :)


Actually ceritanya tidaklah se'gah' tajuknya. Tapi saja mau sharing. Minggu ni aku rasa macam dapat reward. Datang kerja 2 hari, dapat 1 hari cuti. Datang kerja lagi 2 hari, dapat another 2 days cuti. Hohoho maka semangat kerja perlulah lebih kan?

Dalam bidang kerja yang aku ceburi (aiseh ceburi kunun), ada masanya kau akan rasa macam sedang bersantai lap lap yu. Relaks dan sudah tentu tiada tekanan. Dalam tempoh ni, production akan lebih lidut dan sayup2 kelihatan.

Ada masanya, aku rasa 2 tangan pun tidak cukup. Bernafas pun macam buang masa. Ini kan pula pegi tandas. Masa ni stress level memang di tahap yang sangat membimbangkan. Maka, bertempiaran lah orang2 awam mencari perlindungan dari menjadi punching bag (atau lebih tepat jadi bahan kemarahan). Malah, orang bercerita2 kosong pun rasa macam kita mo baling almari.

Bagi aku, time2 macamni hanya timbul 2 kali dalam setahun. Pertengahan tahun (pendaftaran pelajar) dan akhir tahun (konvokesyen + SKT + audit + Laporan). Tahun ni, aku dapat status pencen dari menjaga kaunter pertanyaan konvokesyen. Alasan? Sebab sudah banyak bunga (staf baru) yg sedang berkembang sudi (mungkin juga terpaksa) menggantikan para pemencen2 ini. Kali ni aku cuma kerja belakang tabir (more like sipi sipi tabir ja).

Audit pula, aku sedang menantikan perkabaran gembira awal tahun depan. Belum confirm jadi aku malas mau cerita. Untuk sementara waktu, sabar ja la. Sekarang ni sedang standby untuk di audit.

SKT macam biasa. Hujung tahun la masanya kita akan dikejar oleh pihak2 tertentu demi menagih sistem yg bertaraf "sedang dibangunkan". Tapi bila mau pegang source code, macam laporan pula kena minta. SKT orang tercapai (thanks to our report), SKT sendiri terkapar2 mo kasi siap. Kadang2 aku terfikir, may be (just may be) is it ok to be selfish sometimes?


No comments:

Post a Comment