Oct 10, 2011

My Weekends


Assalamualaikum :)

Many things happen during my weekend. Boleh dikatakan hujung minggu aku tidaklah se'relaks' yang aku harapkan. Awal2 lagi kami dikejutkan dengan perkhabaran gembira. Gotong-royong 'wajib hadir' yang dijadualkan pada hari Sabtu.

Gotong-royong kali ni pada hemat aku sangat unik dan menimbulkan sedikit kontroversi. Tugas kami adalah menyusun batu bata dalam gaya yang telah ditetapkan untuk laluan pejalan kaki ke ofis kami. Sekurang2nya itu menjawab kenapa kami kena wajibkan hadir. Tuan rumah, of course la mesti hadir. Tapi susun bata?

Seperti yang dijangkakan, susunan bata dibuat ala kadar. Kami bukan pekerja2 mahir dalam bidang ni. Boleh dikatakan orang2 ofis kami ni mahir dalam berfikir dan menekan keyboard, tapi namanya menggunakan muscle2 sedia ada untuk melakukan aktiviti2 fizikal.. susah mau cakap. Kalau orang yang expert buat, siap berpeluh2 lagi. Tapi menghiburkan hati kami yang perasan berseni ni, kami buat ala2 susun puzzle.


Wira-wira negara kunun :)


Ini pula part yang aku tulung sikit2.


Hampir semua gambar ni melibatkan orang2 ofis kecuali jejaka berbaju putih oren itu. Kami susun cantik2, dia buka balik untuk disusun dgn lebih kemas. Kira macam kami punya supervisor tapi bukan jenis pemarah. :)


Sebelah petang my mom and my dad datang bertandang. Pelbagai menu telah disetkan untuk dimasak oleh my mom. Hehehe bukan selalu rasa masakan mama. Oleh sebab 'perkara nan satu' ni mama aku berbesar hati untuk memasak. Kalau tidak, sure dia suruh kita masak sendiri.

Sunday, objektif utama untuk berkunjung ke Gaya Street. Kalau dengan mama aku, tidak sah kalau pegi KK tidak pegi Gaya Street. Tugas aku, jalan2 cuci mata. Tahukah kamu, kebanyakan barang mentah (sayur dan buah) di Gaya Street lebih murah daripada di pasar segar? Well, aku baru tau.

Kebetulan ada event la pula di Gaya Street. Maka, kesesakan lalulintas pejalan2 kaki adalah di luar dari kebiasaan.


Bila aku cakap di luar kebiasaan, Gaya Street normally tidak sepadat ini. Almost, tapi tidak macam ni.


Aku berjaya ambil gambar budak2 gendang ni, tapi tidak sempat tunggu diorang pukul tu gendang.


Itu para remaja pakai baju merah sepatutnya main satu permainan tradisional kaum cina, sayangnya aku tidak berkesempatan untuk menemuramah mereka.


Siap ada perarakan lagi. Unik, tapi sebab terlalu penat tidak sempat tengok secara dekat.


No comments:

Post a Comment