Aug 26, 2011

Persiapan Raya


Assalamualaikum :)

Kuih Raya - check!
Baju Raya - check!
Duit Raya - check!
Tiket Balik - check!

Kira-kira semua persiapan berjalan dengan lancar la. Kecuali bab packing macking. Mungkin malam ni baru mau packing. Esok pagi mau fly balik kampung. Yes, you see it right. FLY. Dengan menggunakan kemudahan tambang balik, tahun ni aku fly kunun. Maka, tiadalah aktiviti mendendangkan lagu raya dalam kereta bersama-sama macam tahun-tahun lalu :(. Apa yang penting kami sampai cepat bagi mebantu urusan pindah-randah sebelum raya. Hopefully, aku ada masa untuk buat entry sebelum raya.

Sepanjang Ramadhan ni, aku bertekad untuk memasak semaksimum mungkin. Setakat ni, kira aku berjaya dengan cemerlang la kununnya. Bukan saja jimat, paling best stok dalam peti ais aku berjaya dikurangkan hampir 80%. Yeay!!! Bagi aku yang terkenal dengan pembuang ni, ini kira satu kejayaan. Kalau dulu, aku selalu buang stok lama untuk bagi kasi masuk stok baru. Tapi oleh sebab tiada masa untuk mendapatkan stok baru, maka stok lama digunakan sehabis baik. Thank god ada blog-blog masakan. At least, berkembang juga la skill aku hehehe..

No comments:

Post a Comment