Aug 15, 2011

Kren Terbalik..


Assalamualaikum :)

Dalam perjalanan pulang dari membeli persediaan berbuka. Laki aku memulakan cerita.

Hubby : Ada kren terbalik kali semalam.
Aku : Di mana?
Hubby : Di sekitar sini.
Aku : Di sini. (Sambil membuat tinjauan style orang tidak pernah tengok kemalangan)
Hubby : Mungkin terbalik lepas terkena kabel letrik.
Aku : Macamana pula terbalik kalau terkena kabel? (Bukankah sepatutnya tersangkut?)
Hubby : Mungkin la.. itu la sebab karan (letrik) kita tidak kuat semalam.

Para hadirin sekalian,
Pada malam kejadian, bekalan letrik di kawasan perumahan kami tiba-tiba berkurang. Yang mana, hanya sebahagian barangan letrik sahaja yang dapat dibuka. Ini termasuklah kipas, yang kami pusing sampai no. 5, tapi kelajuannya setakat no. 1 saja. Lampu, langsung tidak boleh buka. Mungkin sebab rasa bersalah mengurangkan bekalan elektrik, kami akhirnya dapat membuka TV untuk seketika. Yang mana akhirnya malap jua.

Actually laki aku berniat untuk membuat ulasan kejadian ini dengan kemungkinan insiden kren terbalik. Untuk makluman, actually tiada pun kren terbalik. Aku saja yang terlebih excited. Maklumlah, intro tiada tiba-tiba cakap pasal kren terbalik. Well, what to do. He's a man of a few words.


No comments:

Post a Comment