Apr 25, 2011

Shopping - My Style


Aku bukan shopaholic type of person. Kalau bab baju aku, aku prefer t-shirt dan jeans. Dalam almari aku, t-shirt aku untuk jalan2 setakat 5-6 helai. Jeans aku setakat 3 helai. Tudung aku, sponsored by my mom. Bukan sebab aku tidak mampu mo beli. Tapi aku paling la tidak gemar beli barang tapi last2 tidak juga dipakai. So, aku pakai metodologi kalau baju aku lusuh atau koyak atau hilang atau rosak. Baru aku beli baru.


Mesti kamu fikir, seronok la laki aku. Tidak payah keluar duit lebih untuk belanja shopping bini dia. Tapi aku ada satu habit. Bad habit I must say. Aku actually suka shopping. Especially barang dapur. Kalau korang ada shopping complex kesayangan yg ada air-con segala, aku punya shopping complex (kalau di KK ni la).. Pasar Pelipin.

Ada jual ikan bilis dan udang kering


Yang bergantung2 tu.. itulah ikan masin


Gerai makan seafood. Sorry, tiada air-con tempat duduk pun kna share dgn org lain. Well, sharing is caring kan?


Menu yang biasanya ada. Bagi menu ikan, boleh tahan la. Tapi kalau masuk bab udang atau lobster, jangan pandang lama2. Takut makin naik pula harganya.


Tempat makan ekonomi. Biasalah ala2 warung tepi jalan punya style.


Tempat jual telur. Biasalah menggambar sambil berjalan memang macam ni. Macam ada sedikit pelik la pula kalau org local ambil2 gambar ni. Kalau tourist lain cerita la..


Cili-cilian dan limau-limauan everybody?


Buah mangga yang tiada musim sebelah kanan, manakala yg bermusim di sebelah kiri.


Sayur2an. Terbaik dari ladang.


Actually ada gambar yang aku ter'missed'. Gambar pasar jual ikan. Itu pun sebab aku terlalu sibuk melilau tengok ikan2 yg saiznya lebih besar dari anak aku. Sungguhpun aku suka bershopping di kawasan ini, malangnya laki aku tersangatlah tidak suka. Last2 terpaksa la tunggu mama aku datang ke KK, baru boleh shopping. Huhuhu..


No comments:

Post a Comment