Apr 11, 2011

My 'Curry' Moment

Disebabkan aktiviti outing terpaksa dikurangkan atas sebab kerja2 rumah yang pending memanjang, aku serba sedikit berpeluang bereksperimen dalam 'kemahiran memasak' aku ni.

Eksperimen 1 : Burger Malaysia

Punyala semangat aku mo buat kuih ni. Petang2 sibuk aku menguli tepung. Sekali siap.. alamak!! Tidak jadi! Hahahaha.. Pikir punya pikir, aku pakai teknik whatwhouldmymumdo. Sebab bahan dia lebih kurang ja, aku rasa pakai adunan tepung donut sure boleh punya la. Aku uli lagi satu kali, kali ni menjadi!! Hoorrayyy!! Itu baru rotinya. Sambal bilisnya tidak payah cerita pun tidak apa. Aku expert sudah.. chewah!!! Tapi aku rasa Burger Malaysia aku belum perfect dari segi rupa.. so, aku dengan 'rela hati' tidak sampai hati mo ambil gambar.

Eksperimen 2 : Karipap

Actually ini bukan percubaan pertama aku buat karipap. So, aku agak konpiden sikit la. Buat punya buat, seperti yg aku jangkakan memang menjadi la.


Lepas buat karipap, laki aku pula bersemangat mo makan kari ayam for dinner. Sedang sibuk masak untuk dinner, aku pula bersemangat mo makan maggi kari. Mabuk kari suda kali aku ni. In the end... whola..

Say curry everyone!!

Lepas ni, kalau ada pertandingan Alagapas ka, Baba's ka.. boleh suda aku join bertanding. Kekekeke


No comments:

Post a Comment