Apr 7, 2011

Ping Pong and Me

Aku kalau bab permainan sukan ni boleh dikatakan memilih juga la. Kalau time aku sekolah menengah dulu, ada beberapa games yang aku confirm tidak akan terhegeh2 mo main. Antaranya termasuklah hoki, bola sepak dan ping pong. Agaknya mungkin sebab games ni begitu complicated. I have my own reasons ok!!

Hoki - aku tidak mau main hoki sebab aku rasa macam orang buduh ja pegi kejar2 bola pakai kayu. Jolok sana jolok sini. Bagus kalau bola hoki tu besar. Ini sebesar penumbuk ja pun. Padang bukan main besar. Lari pun terbongkok2. Sungguhpun aku kata aku tidak mo main ini hoki, atas sebab2 yg tidak dielakkan (tidak ada pemain untuk wakil sekolah) maka aku pun termain juga la. Jutaan terima kasih kpd guru hoki kesayangan aku, Cikgu Ismail 'Rock' (where ever you are) dan Cikgu Hashim. Kalau bukan 2 orang cikgu ni yang paksa kami turun padang bawa kayu hoki masa PJ, aku tidak tau macammna la rasanya main hoki ni. Hakikatnya, lepas form 5 aku tidak sudah pegang kayu hoki. Bukan sebab tidak mo main, tapi sebab tiada peluang. Lagipun, hoki bukan la permainan popular masa kini..

Bola Sepak - ini lagi satu, kejar bola satu padang. Siap boleh tolak2 tapi tidak boleh tarik2 baju. Sungguhpun sekali lagi aku cakap aku tidak mo main ini game, end up aku termain juga masa sukan staf. Bukan exactly bola sepak la. Actually futsal, tapi lebih kurang juga la tu. Alasannya sama tiada pemain untuk wakil kontinjen. I guest bola sepak is never my 'thing'. Technically speaking, apa2 game yang main pakai kaki memang di luar kepakaran aku. Aiseh!! pakar kunun.

Ping Pong - Bolanya sebesar biji mata orang ja. Pemukulnya sebesar telapak tangan. Tidak boleh tanduk pakai kepala, tidak boleh juga tendang pakai kaki. Apatah lagi cover pakai perut. Kalau bola tampar, kira boleh ampun lagi. Aku ada segala macam alasan untuk tidak bermain ping pong. Anyway, entah semenjak dua menjak ni aku berminat betul mo belajar main ping pong. Mungkin sebab meja ping pong ada di kafetaria ofis kami atau mungkin sebab aku suda penat jadi tukang kutip bola time org lain main, maka aku kuatkan semangat aku mo belajar main. Akhirnya, pada 6 April 2011 aku secara rasminya bermain ping pong. Walaupun bola aku kebanyakannya ter'out' disebabkan tenaga yang luar biasa banyaknya terutama sekali lepas lunch. Sungguhpun peraturannya simple daripada bola jaring, aku berjaya melanggar semua rules dengan jayanya. Bravooo!! Apapun, aku rasa next time aku mo main ping pong, aku kena main sebelum makan. Sebab aku belum pandai budget tenaga yang perlu dikeluarkan untuk pukul bola. Nasib baik la yg main dgn aku ni penyabar. Lepas dia hilang sabar, diganti pula dgn Ah Chai yg tidak penyabar. Sekali aku servis, terus dia smash! Taikebo punya Ah Chai! Hahaha lepas tu aku pun balik la. Tidak kuasa aku main dgn org yg terlebih semangat ni. Tunggu la aku terrer... ewah!! kekeke..

Sekadar gambar hiasan.
Tidak la aku main mcm org mo berkuntau ni.
Kalau suatu masa nanti aku main macam ni, nnti aku upload gambar aku. :)


No comments:

Post a Comment