Feb 8, 2011

CNY 2011 - Trip to KK-LA-KK

Sepertimana tahun2 sebelumnya, setiap kali cuti panjang/perayaan, kami akan cuba balik Labuan. Seingat aku, setiap kali cuti perayaan 1Malaysia memang kami balik. Chinese New Year, Pesta Menuai, Hari Raya Puasa dan mana2 perayaan yang mengambil masa lebih dari 1 hari untuk dirayakan. Ini bermakna, Hari Raya Haji dan Hari Gawai aku memang jarang balik. Tambah lagi la kalau ianya jatuh pada pertengahan minggu. Kalau Deepavali, memang kami tidak pernah balik sebab kalau balik pun orang Labuan tidak bercuti.


Dyana sedang minta puji mo manja2 sama babahnya


Operasi memaksa anak tidur


Kemalangan di Labuan masa kami on the way mo pulang rumah


Feri Express baru LA-MBK (baru punya)

Ha!! Ini lah part aku yang mo cerita. Feri ni kira baru lagi beroperasi. Aku rasa mungkin muatan penumpang lebih dari 60 orang. Aku pun malas mo kira. Kalau aku kira2 nnti, ada juga yang ingat aku konduktor feri. Kalau naik speed boat mungkin ambil masa 30 minit. Tapi kalau naik feri ekspress ni, kira2 45 minit juga la. At least oklah daripada naik feri mempakul yang paling cepat pun dalam 2 jam 30 minit. Bagi wanita2 yang mengandung dan ada budak kecik, aku rasa sangat sesuai sungguh la naik feri ekspress ni. Tambah lagi la kalau si ibubapa tidak pandai berenang. Aku tidak sempat tanya la kalau MBK-LA jam berapa ia mula beroperasi. Yang aku tau kalau LA-MBK jam 8.30 am dan 2.30 pm.

No comments:

Post a Comment