Oct 22, 2012

Security Guard


Assalamualaikum :)

Dalam misi mencari Spectra 3, aku singgah ke KK Times Square. Tiba-tiba Dyana cakap dia mo buang air besar la pula. Disebabkan itu kira kunjungan pertama aku ke KK Times Square, aku seperti orang lain yg pertama kali sampai harus bersegera untuk mencari lokasi tandas. It's not easy.

Aku nampak seorang security guard sedang berdiri-diri di lobi. Aku terus pergi tempat dia tanya.

Aku : Tumpang tanya.. Tandas di mana ah?
Pak Security : Cuba tanya security. Di sana. (Sambil tunjuk satu arah lain..)

Hanya tuhan saja yg tahu betapa confuse aku pada ketika itu. Adakah orang yg aku tanya ni sebenarnya orang awam yg berpakaian security guard untuk suka-suka? Suruh tanya security di sebelah sana, walaupun dia security? 

Akhirnya, aku tanyalah security guard yg dia tunjukkan. Dengan penuh hormat dan kesopanan, Encik security pun tunjuk la arah..

Mak aihhh!! Complicated betul cari tandas ni. Kena turun tangga untuk ke basement car park. Pusing-pusing sikit, baru jumpa tandas yg macam tiada rupa tandas. At least tandas di sana bersih. Maklumlah susah dicari. Surelah bersih kan? 


No comments:

Post a Comment