Oct 4, 2012

Sebak


Assalamualaikum :)

Sepatutnya hari ni aku busy.. (sepatutnya?). Tapi sebab aku awal sampai, aku breakfast la sorang-sorang di pantry (sungguh kesiankan breakfast secara solo?). Sambil-sambil tu buka TV.

Tiba-tiba aku terhenti. Tau-tau hujan la pula... actually nangis, tapi malu mo mengaku.. ihik ihik ihik.. nasib baik makan sorang kan?

Tapi serius.. beberapa malam ni, aku kurang tidur. Hakim tidak sihat dan mula meragam. Menangis tidak berenti pada sesuatu masa.. dan muntah pada suatu masa yg lain. Doktor cakap tidak perlu risau, sebab muntah Hakim bercampur lendir. Tanda-tanda positif la kunun.

Tapi bila melihat keadaan baby Adam Syukri dan ibunya Noraisah Mohamed Malena, rasanya macam.. "Sungguh tabah wanita itu".

Paling tidak boleh tahan.. bila dia cakap (lebih kurang la) :

Allah berikan saya nikmat untuk menjaga ahli syurga, dan saya amat bersyukur.. mama sangat sayang dengan Adam.

Sedang menulis ni pun.. hujan lagi.. huhuhu

Semoga si Ibu dikurniakan ketabahan dan kekuatan.. dan untuk Adam, semoga Allah permudahkan segalanya. Sayang kamu juga!

Untuk cerita sepenuhnyanya klik sini.



Aku memang tidak boleh tengok cerita-cerita begini.. mudah betul dilanda hujan. Nampak saja gagah (gagah kah?), tapi dalam hati ada taman.. :)


No comments:

Post a Comment