Oct 9, 2012

Que sera sera


Assalamualaikum :)


Dulu masa kecil aku selalu juga nyanyi lagu ni. Mungkin itu satu cara untuk aku cari idea aku mo jadi apa sudah besar.


When I was just a little girl

I asked my mother what will I be
Will I be pretty, will I be rich
Here's what she said to me

Que sera sera

Whatever will be will be
The future's not ours to see
Que sera sera
What will be will be




Apa yang terjadi adalah.. when I was a kid, somehow the option are so little. Mungkin budak dulu tidak begitu imaginative. Bila kena tanya cita-cita, mesti mo ikut kawan. Jadi polis, cikgu, doktor. Kalau kena kasi 3 ruang, itu 3 sajalah yang diisi. Bezanya cuma susunan. Agaknya masa tu kami fikir cuma itu saja pekerjaan yang ada di dunia ni.

Although beria-ia aku cakap mo jadi doktor, after years of education I ended up being an IT personnel. Who would've guess? Definitely not me. I'm super dumb dumb during my first year in college. On PC pun aku tidak tau! Hahahaha Embarrassing but funny.

Apapun, kids nowadays.. sangatlah kreatif. Bila tanya pasal cita-cita..


Aku : Haikal, nanti sudah besar mau jadi apa?
Haikal : Lumba kereta.



Mengingatkan aku pada seorang pensyarah, bila dia cakap kalau anak dia mau jadi konduktor bas pun dia kasi. Yang penting education ibu bapa kena provide. Itu tanggungjawab ibu bapa.

Hmm... lumba kereta? Rasanya bukan semua ibu bapa rasa over-excited bila anaknya cakap mo jadi pelumba kereta kan?

Dyana, walaupun masih kurang jelas dengan cita-cita yg dipilih.. seems like she loooovvveeeee arts. Melukis, menyanyi..



 
Seniman jalanan in the making.. hahaha



Hakim, sungguhpun baru 5 bulan sudah mula menunjukkan minat yang mendalam bila jumpa air. Masuk besen, berpaut teguh di tepi besen sambil kaki menendang-nendang macam mau berenang.



The next Jeffery Ong perhaps?




What ever will be.. will be.





No comments:

Post a Comment