Feb 3, 2012

Sup Ayam

Assalamualaikum :)

Hohoho.. gambar makanan saja mo kasi tunjuk.

Semalam, aku tiba2 teringin mo makan sup ayam. Laki aku pun laju ja angguk bila aku cakap mo masak sup ayam.

Cara masaknya simple sebab aku suka masak express. Anak2 aku tiada kesabaran mo tunggu masakan yg fancy2, tapi punyalah lama mo masak.

Bahan2nya:

Isi ayam [potong kecil]
Kentang [potong kecil]
Tomato [potong kecil]
Halia [hiris]
Bawang besar [hiris kasar]
Bawang putih [tumbuk]
Bawang merah [tumbuk]
Lada putih
Garam
Serbuk perasa
Minyak [utk menumis]

Cara2nya :

1) Tumis bawang putih, bawang merah dan halia.
2) Masukkan air.
3) Masukkan kentang dan bawang besar.
4) Bila kentang sudah empuk, masukkan ayam dan tomato.
5) Masukkan garam, serbuk perasa dan lada putih.
6) Tunggu sampai mendidih.

Sedia utk dihidang!


Saja ja aku letak resepi2 ni. Just in case nnti berpantang, boleh la laki aku belajar masak.. hahahaha..


*kasi hias sama daun bawang klu rajin*




No comments:

Post a Comment