Feb 19, 2012

Books : Ombak Rindu




Assalamualaikum :)

Fuh! Tarik napas kejap.. baru hari ni aku rasa aku free. Masuk kemarin, 15 hari berturut2 aku dtg opis termasuk hujung minggu. Mo cakap rajin tidaklah sangat. Cuma kebetulan jadual tu berturut2.

Actually, ada kawan baik hati meminjamkan buku ni. Lepas 2 hari, terus aku kasi pulang. Kenapakah? Tidak seronok? Kekeke.. sebab aku sudah siap baca. Ewah, bukan main lagi aku membaca bersungguh2. Selalu aku tidur jam 9 malam, bila baca buku tu jam 11 malam baru aku masuk tidur.

Selalunya, bila sudah tengok movie, sure aku tidak berminat mo baca buku. Kunun2 paham suda la tu. Tapi disebabkan banyak ura2 mengatakan cerita dalam buku mmg berlainan dari movie, maka aku pun mengutarakan hasrat mo baca. Nasib ja si kawan ada beli buku.

All and all, mmg lain. Baru baca 2-3 lembar sudah aku rasa macam lain. Bila baca sampai habis, lagilah lain. Mo cakap cerita tu ada persamaan, paling2 pun dlm 15%. Aku rasa la. Selebihnya mmg lain. Apapun, tidak la aku kisah sangat. Namapun wayang, mesti ditayangkan 2 jam. Buku mo kasi abis baca pun 2 hari. So, agak2 la kan?

Pagi ni, laki aku tengok movie Ombak Rindu di rumah. Maklumlah hari tu jual mahal tidak mo kasi teman. Tau2, lepas abis cerita 'hujan' la pula dalam rumah aku ni (tapi bukan aku). Kalau la aku bawa dia tengok Ombak Rindu hari tu mesti aku malu kan? Melebih2 lagi banjir laki aku dari aku.. kekekeke.


No comments:

Post a Comment