Feb 3, 2012

Books : Dark Harbour



Assalamualaikum :)

Siapa sangkakan? Buku ni mmg aku sudah baca niat mo kasi pulang pegi library Isnin lalu. Sibuk punya pasal, perjalanan ke library pun rasa mcm berliku2 walaupun hanya sekangkang kera *mgkn byk kera la mo pakai*.

Disebabkan masa aku banyak dihabiskan menunggu giliran di klinik, akhirnya buku ni la jadi peneman aku di kala boring.

Mula2 asal baca ja, last2 abis juga aku baca semalam. Kira rekod la tu, habis baca dalam 3 hari. Al-maksood? Buku ini sangat best!

Since dalam buku ni tidak ada sebarang sinopsis di cover, maka pembacaan kita agak misteri la. Rupanya dalam buku tu ada sinopsis. Aku saja yg buat2 tidak nampak.

Stone Barrington hasn't heard from his cousin Dick Stone in years. Then an otherwise pleasant meal at Elaine's is interrupted by the CIA with news of Dick's death - Apparently by his own hand. It seems that Dick Stone, a quiet family man who doubled as a CIA agent, methodically executed his wife, daughter, and himself - or did he? Appointed executor of Dick's will, Stone must settle the estate and - with the help of his ex-partner Dino and friend Holly Barker - piece together the elusive facts of his cousin's life and death as a CIA operative. At every step, Stone knows he is being watched by Dick's family - and one of them just may be the killer...

Walaupun cerita ni agak best, dalam erti kata lain "A page-turner", tapi ada beberapa part yg aku kurang berkenan. Antaranya,

1) Tidak dinyatakan dengan jelas kenapa si pembunuh perlu membunuh Dick dan seorang lagi bekas ejen Don Brown.

2) Ending cerita ni agak biasa saja. Aku pun sudah boleh agak siapa pembunuh di tengah2 pembacaan. Terlalu obvious. Tapi still bersemangat juga mo baca sampai di abis sebab mau tau motif. Tapi apa yg kau dapat? Hampeh!! Hehe


1) Dark Harbour - by Stuart Woods
2) Broken - by Karin Slaughther
3) The Scent of Rain dan Lightning - by Nancy Pickard
4) Death Gets A Time-Out - by Ayelet Waldman


No comments:

Post a Comment