May 3, 2011

Tentang Si Puyul (Part II)

Dulu aku ada cerita pasal si puyul ni. Berita tentang kewujudan si puyul ni bagi aku masih menjadi menjadi tanda tanya. Sehinggalah pada April 29, 2011. Akhirnya aku berjaya juga bertentang mata dengan orang yang aku ingatkan tidak wujud ni.

Tapi sebab aku segan mo ambil gambar dia (karang org ingat aku ni mo menculik anak org la pula), aku pun suruh la sidekick aku si Haikal ambil gambar.


Kecik ja orangnya, sopan santun dan tidak banyak songeh. Sedang si Haikal sibuk ambil gambar Si Puyul The Great ni, aku pun tengok la nama dia.

Aku cuma ingat SEIN....DIEN ja. Aku agaklah mungkin nama dia bunyinya macam Sensodyne. Aku agak ja la. Tapi sekarang aku tau kenapa dia kena panggil puyul. Mungkin cikgu dia pun tidak pandai mo sebut nama dia. Mungkin juga itu nama gelaran di rumah.

Biasalah nama budak sekarang, mo lain daripada yg lain punya pasal.. dapat la gelaran Puyul. Mengingatkan aku pada budak2 junior yg susah betul kami mo ingat namanya, last2 kena bagi gelaran A, B, C. Abis cerita. Daripada kena panggil Oi!, kira ok apa..

No comments:

Post a Comment