May 26, 2011

Di pagi yang hening..

Finally, musim itu datang lagi. Apakah yg dimaksudkan dgn musim itu? Musim di mana anak2 kesayangan kita berjaga sepanjang malam (kalau bernasib baik) sehingga ke pagi (kalau mmg nasib kamu tidak baik).

Almost a week, Dyana tidak tidur sampai pagi. Atau actually dia tidur, cuma aku yg tidak nampak. Al-maklumlah.. klu suda namanya 'tertidur'. Well beruntung sungguh la aku dapat anak yg tidak perlu di monitor sangat. Yang kurang beruntungnya, mcm2 aktiviti dia buat sepanjang 'ketiduran' si mama dan si bapa.

Sebab dia tidak mo tidur, aku pun bagi dia latihan. Tolong kemas pinggan, susun gelas dan sebagainya. Boleh tahan juga la anak dara aku. Walaupun kadang2..


Bila kita suruh susun bantal..

Dia sibuk main kuda2..



Bila suruh kasi masuk kain dalam bakul..

Dia sibuk mo test pakai dulu..



Bila suruh susun pinggan mangkuk..

Dia sibuk mo BUAT LAWAK!


Semua yg kita suruh, semuanya pun 'tergelincir' dari landasan. Aku kena cari jalan penyelesaian segera ni. Gawat sih..

1 comment: