May 29, 2011

Movie : Kung Fu Panda 2 [2011]





Last Friday, Haikal sudah mula cuti. Bagi meraikan 'Hari Merdeka' Haikal, aku berniat mo bawa dia tengok wayang. Memandangkan laki aku sibuk training bowling, maka tinggal la aku membawa 2 orang kanak2 riang ni tengok wayang. Nasib baik last2 minit, adik aku mo join sekali. Punyalah leegaaaaa!

Sampai panggung saja, si Dyana suda 'pengsan'. Si Haikal sibuk mo ambil gambar. Masuk dalam panggung, aku rasa kami ada lambat sikit sebab wayang sudah pun bermula..

The first 20 minutes, semua org dlm panggung including my brother suda start ketawa kuat2. Time tu aku masih malas mo ketawa. Mungkin sebab aku rasa lawaknya biasa2 saja. After 30 minutes, I joined the crowd. Ketawa bila lucu, say "owh..." bila sedih.

All and all, aku rasa Kung Fu Panda 2 is the best. It might took me a while untuk 'panas', but it actually worth it. Dyana somehow woke up 30 minutes before the movie end. Tidak kesahlah.. apa yg penting dia duduk diam2 mcm org betul2 tengok movie.

The synopsis - Po, the Dragon Warrior sibuk menyelamatkan dunia bersama the famous 5, dia entah macamna ternampak satu simbol yang mengingatkan tentang ibubapa dia yg sebenar. Simbol tersebut akhirnya membawa Po bertemu dgn Shen yang dikatakan punca kenapa ibubapa Po meninggalkan dia.

Ada banyak part lucu yg aku suka dalam movie ni. Tapi part yg paling aku tidak suka, aku rasa mcm movie ni pendek sangat. Tidak sampai pun 1 jam 30 minit.

Of course there are some parts yg agak mengarut. Terutama sekali di awal kemuculan Shen yg penuh bergaya dgn kung fu yg high class. Shen is actually a peacock. Bila Shen bersuara.. alamak!! Jantan rupanya! Hahaha padan muka aku. Aku ingat klu suda cantik mcmtu betina, rupanya... Another thing, agaknya suda menjadi fahaman aku klu peacock ni sure tidak boleh terbang. Rupanya, boleh terbang la pula.. But then what do you expect? Even panda pun pandai berkuntau, ini kan pula peacock yg pandai terbang.

My favorite scene - Masa Po sibuk2 mo selamatkan 2 legendary kung fu master Master Ox dan Master Croc. Extremely funny!

Highly recomended but don't forget to bring along the kids :).


Before movie : Sibuk mo ambil gambar dgn lanun..


Before movie : Sudah booking mo tengok Cars 2. His favorite movie of all time..


After movie : Baru ada can mo bergambar dgn Kung Fu Panda..


After movie : Haikal bawa adik bergambar sekali lagi dgn lanun..


No comments:

Post a Comment