Mar 22, 2011

Tentang Si Puyul

Sudah menjadi tanggungjawab aku mengambil Haikal balik dari sekolah. Selalunya, bila si Haikal masuk kereta tidak berhenti mulut dia bercakap. Kalau aku penat, aku cakap..

"Haikal, sudah lah. Nanti lagi cerita. Mama driving ni."

Entah kenapa, kemarin aku pula yang sibuk2 bercakap.

Aku : Haikal sudah hantar homework?
Haikal : Sudah.
Aku : Ada ka kawan Haikal yang tidak hantar homework?
Haikal : Ada.
Aku : Siapa?
Haikal : (Diam sekejap) Si Puyul
Aku : (ada ka budak nama si puyul zaman2 macam sekarang ni?) Siapa? Si Puyul? Nama dia Si Puyul ka Puyul saja?
Haikal : Puyul la.. itu pun tidak tau.
Aku : (Masi tidak puas hati) Puyul Bin apa?
Haikal : (Diam lama sikit) Puyul Bin Mr. Bean lah..
Aku : (Konfius tapi malas mo tanya balik.. hehehe)

Oleh itu, para ibu sekalian. Kalau anak malas mo jawab, stop la bertanya..

No comments:

Post a Comment