Jan 28, 2013

It's Finally Over


Assalamualaikum :)

It's officially over. No more sakit kaki, sakit badan, sakit leher atau 'dayang senandong'! Horraaaayyyyyy..

Tiada sebarang pingat dimenangi tahun ni. Agaknya mungkin sebab tahun ni aku tidak begitu competitive seperti tahun-tahun sebelumnya. Less stress... :)

So, mari kita tengok pengalaman game yg aku join tahun ni..

Bola Tampar
Tahun ni, saingan lebih hebat dari tahun-tahun lalu. Dulu kebanyakan kontinjen hantar jaguh kampung saja pergi bertanding. Tahun ni, macam melambak pula star-star player. Servis bola pun macam mau bunuh orang. Hahahaha.. Jadi most of the time, aku lebih prefer jadi pemain reserve harapan. Tapi sayangnya, itu tidak pernah berlaku. Sepanjang masa aku asyik berdebar-debar sambil berusaha sedaya upaya cover muka supaya tidak kena spike. Keputusannya, kami kalah dalam liga kumpulan.

Olahraga
Aku ikut lempar cakera. Tapi mungkin sebab kepenatan (tidak cukup rehat walaupun cuti) atau mungkin sebab aku gerun tengok pemain-pemain bola tampar yg turut turun padang macam ready mo keroyok orang, balingan aku tidaklah di tahap yg membanggakan.

Badminton
Lepas bertegang leher dengan urusetia, akhirnya kami kalah jua di peringkat kumpulan. Buat masa ni, aku tidak terfikir pun mau ikut lagi tahun depan. Terlalu mengambil masa yg lama. Lagipun aku bukan jenis orang yg sabar. Aku rasa orang yg bermain badminton ni haruslah dari kalangan orang-orang yg sabar. Definitely antara sports yg aku mau continue main di masa-masa akan datang tapi bukan untuk pertandingan.

Bola Jaring
Disebabkan badminton ambil masa yang lama untuk selesai, aku terlepas bola jaring tahun ni. Huhuhu..

Kayak
Definitely antara games yg aku akan ikut lagi di masa akan datang. Sangat seronok tapi menakutkan. Sungguhpun aku pandai berenang, tapi bila berkayak jauh dari daratan macam panic pula aku. Walaupun kami kalah saringan, tapi acara ni cepat habis. 

All and all.. tahun ni walaupun tidak menang pingat, aku macam kurang stress. Lebih kepada enjoy-enjoy saja. Except for badminton. Tapi yang penting tahun ni macam lebih seronok. Kurang pasti kenapa.


Ewah!! Macam gaya gimrama pun ada.. This is one of the picture yg aku nampak macam menari walaupun sedang bersukan. The other one masa aku ikut lontar peluru (a few years back). Sukan yg gagah perkasa tu pun aku nampak macam menari. Walhal, hakikatnya aku ni umpama kayu balak. Kamu tolak pun tidak gerak. Hahahaha...






No comments:

Post a Comment