Jan 2, 2013

First day at school


Assalamualaikum :)

It's Dyana's first day at school! 

Seawal 5.45 pagi aku sudah bangunkan Dyana untuk mandi. Tidak seperti Haikal yang diam-diam ketika dimandikan, Dyana meraung sekuat hati.

Memandangkan uniform belum kena bagi, aku pakaikan Dyana dengan baju kurung yg aku buat :), lepas tu pakaikan kasut sekolah. Punyalah semangat anak aku yg satu ni.

Sampai sekolah..

Dyana : Ini sekolah adi ka mama?
Aku : Iya.
Dyana : Wah! Seronoknya..
Aku : Mama kerja dulu ok?
Dyana : Ok!

Terus ikut cikgu pegi tempat duduk. Memandangkan tiada tanda-tanda 'mau hujan', aku assumed dia suka la tu walaupun tiada seorang pun kawan yg dia kenal. Mudah sungguh anak seorang ni. Kecuali part dia meraung masa di kasi mandi.

Aku tidak sempat ambil gambar. Lagipun belum ada uniform. Mungkin lain kali.

Sekarang kita tukar topik.
Dyana ni, memandangkan anak perempuan satu-satunya, kadang-kadang aku beria-ia cuba pakaikan baju yg ala-ala lady-like atau yg sedap mata memandang. 

Entah kenapa, macamna cantik pun kau rasa dia akan cuba tambah satu eksesori dan menjadikannya lebih.... GANJIL!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Contohnya..

 Telinga arnab


 Kasut sekolah

Kadang-kadang kami rasa macam malu pula mau keluar. Takut orang cakap mamanya yg kasi pakai macam tu. Tapi sebab kami menyokong pendapat pendirian dan pendapat anak, maka kami buat dunno ja dengan jelingan orang. 

Kurang pasti sama ada Dyana ni mewarisi fashion sense mamanya which is horrible, atau bakal meneraju dunia fesyen di masa akan datang. Who knows kan?




No comments:

Post a Comment