Jan 2, 2013

Review : 8 Months


Assalamualaikum :)

Officially, Hakim kini berumur 8 bulan. Syukur alhamdulillah, masih lagi fully breastfeed dan sedang berusaha keras untuk maintain.

Setakat ni, Hakim sudah mula pandai merangkak. Ini bermakna, harus lebih perhatian. Kalau setakat baby walker tu, dia siap boleh berlari-lari lagi.. (lebih kuranglah.. hehehe)

Masa bawa Hakim pergi review, berat Hakim 8.15 kg. Tinggi pula aku lupa sudah. Berat tidaklah naik mendadak macam selalu. Kebelakangan ni Hakim selalu tidak sihat. Demam, cirit-birit dan demam lagi. Orang tua-tua cakap, baby dalam proses mau kasi ringan badan, mau pandai sesuatu la kunun. Dalam kes ni, Hakim mau pandai merangkak.

Nurse : Berapa banyak sudah gigi dia?
Aku : Belum ada lagi ni..
Nurse : Belum?!! Satu pun tiada?
Aku : Belum..
Nurse : Lambat juga. Tapi selalu sudah dia gigit-gigit barang bah kan?
Aku : Iya. (Dari umur 4 bulan lagi.. belum pun tumbuh-tumbuh..)
Nurse : Nda lama lagi tu.

Seingat aku, Haikal dulu tumbuh gigi umur 10 bulan. Dyana 8 bulan. Jadi aku macam tidak hairan kalau Hakim lambat tumbuh gigi. Memang jenis keturunan lambat tumbuh gigi kali diorang ni. 

Selainnya, semuanya normal. Bab makan, Hakim ni macam kurang berkenan makan nestum. Paling dia suka makan bubur ikan bilis. Licin berkilat. Hahahaha


 8 bulan masa review


 Sibuk mo pegang kamera juga..



Boleh jadi potret owh ni gambar.. :)




No comments:

Post a Comment