Mar 4, 2011

Maulidur Rasul

Sungguhpun Maulidur Rasul sudah agak lama berlalu, baru kelmarin kami berarak untuk peringkat universiti. 3/3/2011 to be exact.

Perarakan kami seperti juga tahun yang lalu2, bilangan perempuan confirm yang paling pendek. Untuk jabatan kami saja 40 orang, lelaki (35 orang) perempuan (5 orang).

Seperti tahun2 lalu juga la kami tidak pernah menang pertandingan sepanduk/kain rentang ataupun kontijen terbaik. So, tidak la aku heran sangat. Hehehe.. tapi kalau menang tu memang aku heran sangat2 la..

Tema jabatan kami kali ni warna biru. Sekali tengok punyalah ramai yang pakai baju biru.. lebih kurang pula tu. Kalau biru cair ka, biru tua ka, biru terang ka tidak apa la juga. Ini semua pun hampir sama.. ish ish ish.. 1 Malaysia, 1 Thought kali kan?


Barisan jabatan kami yang degil bila kena suruh berbaris.. hehehe


Itu dia gambar ibu2 dengan baju perarakan yang disediakan..


Buah tangan daripada penganjur.. risalah paling atas tu actually sirah Nabi. I LIKE sangat2..


Aku rasa time ni diorg buat gimik perasmian


Part yang paling aku suka kali ni adalah ceramah daripada Ustaz Badli Shah Alaudin. Ceramah yang sangat best dan sangat tidak memboringkan. Alangkah bagusnya kalau ceramah tu dapat aku share di sini. Tapi apa kan daya.. aku rasa belum kena edit lagi video tu.. huhu

Persembahan kali ni pula persembahan dari Mu'adz (sorry la kalau salah eja). Aku sangat2 lah tidak kenal siapakah penyanyi ini.. sori sekali lagi.. heheh apa pun, persembahan dia lain daripada yang lain.

4 comments:

  1. adedeh.. sepa kunun yang macam tau-tau jak kena gambar tu? saya ka tu? kih kih kih..

    ReplyDelete
  2. aiseh... pura'2 lagi.. ada lagi yang perasan time kena gambar ni.. tapi buat2 tidak nampak kunun. sudah la batang penyapu cleaner dia ambil..

    ReplyDelete
  3. Komen ditujukan khas kepada Ibumadeeha, Puan, kalau iya pun rushing mo begambar, itu beg tutup lah bah.. hehehehe...

    ReplyDelete
  4. leyana, cuba ko tengok entry maulud nabi dia.. sama ja tu situasinya.. hahaha

    ReplyDelete