Mar 4, 2011

Meletup??

Itu dia.. pembalasan si pitung setelah berminggu2 berpenat jerih mencari ruang memasukkan entry.. Akhirnya!! 4 entry aku kasi masuk.. hahaha

Ceritanya bermula ketika kami sekeluarga berkeluaran untuk melihat burung2 nan berkicauan di langit nan biru... kih kih kih.. menemberang ja keja aku ni.

Pendek cerita buat lawatan sambil belajar di kedai Grace One la. Bapanya buat lawatan, mamanya tukang ajar, anak2nya tukang belajar.

Seperti biasa, masuk kedai kerja si mama jadi tukang tegur anak2nya supaya behave. Entah kenapa, ada la pula display cermin di sana. Di permukaannya di letakkan satu notis putih sebesar kertas A4 dengan tulisan highlight hijau si pucuk pisang.

Taulah budak2, bila kita cakap jangan main dekat cermin.. di situ la kebanyakan aktivitinya dibuat. Jadi sebab lawatan ni lawatan sambil belajar, aku baca la kuat2 apa yang tertulis atas cermin..

Aku : Haikal, cuba tengok ni.. dia cakap..




Aku : Meletup??!!

Lepas tu kedengaran sayup2, muda mudi ber'ketawa'an.. ces!!!

No comments:

Post a Comment