Nov 18, 2010

Mee Sasak for Aidiladha


Oleh sebab kami sekeluarga tidak balik cuti hari raya haji tahun ni, my sister decided untuk datang ke KK. Unfortunately, dia bercadang untuk pulang ke Labuan on 18 November (time raya haji). Aku bercadang (perlu diingat, bercadang seja) untuk masak bersungguh2 masa hari raya. Konon mo buat daging rendang, kari ayam & nasi minyak. So, malam raya aku berkira2 mo beli keperluan memasak di Giant. Aku parking depan Giant kira2 jam 8.00 malam, angkat bakul (macam la banyak sangat mo dibeli) sekali tengok tinggal kotak ayam ja. Aisehmen... berduyun2 kali org KK ni borong ayam padahal malam tu bukan ramai org pun. Atas sebab rasa kecewa dan patah hati, aku pun balik tanpa sebarang keperluan memasak.

Awal pagi raya haji, adik aku bawa aku pegi pasar. Mo cari limau kasturi untuk mama aku. Bukan pun sebab labuan tiada limau kasturi, tapi keperluan limau kasturi mama aku ni hanya boleh ditampung oleh pasar KK. So, kami ronda2 cari limau kasturi tapi disebabkan org pun malas mo petik limau time2 raya haji, maka banyak la penjual tutup kedai. Kalau ada pun mmg tidak cukup untuk mama aku. On the way mo pergi parking, aku jumpa mee kuning tapi size XXL. Aku beli keperluan lain sebab aku tau mo masak apa..

But since my sister and her husband mo pulang Labuan together with haikal (sebagai ubat sakit kepala neneknya di musim cuti sekolah ni), diorg tidak sempat merasa la apa aku mo masak. Hasilnya? boleh tahan la untuk first timer.. :)


No comments:

Post a Comment