Nov 12, 2010

Kawan Lama


Akhirnya kita bertemu semula selepas setahun berpisah. Kalau bukan sebab sukan staff, aku yakin betul aku akan berpencen dari bermain bola jaring. Tapi seperti biasa, bila pemain tidak mencukupi maka mau tidak mau terpaksa juga la main. Bukan apa, zaman kegemilangan sukan aku sudah lama berlalu. Kalau dulu, aku tidak sempat mo putih pun. Asyik 'gelap' saja. Sekarang ni, rasa teringin mo terus cerah berbanding dulu.. kih kih kih..

Asalnya aku start main bola jaring ni masa aku primary 6. Itu pun aku kena pilih sebab aku la yg paling tinggi dalam kelas. Keja aku setakat jadi minah pacak dekat tiang gol. Kalau aku lompat berhabis2an pun aku yakin betul bola tu akan masuk. Lain la kalau shooter dia setakat 3 kaki tinggi (tapi mustahil la kan..).

Bila aku masuk sekolah menengah, aku sudah mula naik pangkat. Dari minah pacak ke anak bulan. Aku jadi anak bulan ni kononnya sebab aku boleh main semua posisi. Tapi atas sebab keterbantutan ketinggian yang melanda fizikal aku, maka aku tidak lagi sesuai untuk dijadikan minah pacak dekat tiang gol. Syukurlah nak!! Kalau tidak, aku jadi tukang pegang tiang gol saja la supaya tiang gol tidak bergegar time diorg shoot.

Masuk U, hati memang sudah tidak mo main. Mungkin sebab kebosanan. Kalau main pun setakat untuk keluar peluh. Tapi bila keja, benda2 macam ni juga la yg aku rindu. So, bila ada peluang setahun sekali untuk bersukan.. Apa lagi, "Bah! Berabis Kita!!".




No comments:

Post a Comment