Nov 18, 2010

Haikal Graduation Day


Finally, my precious little man graduation day has come. Memang rasa bangga sangat walaupun setakat tamat sekolah tadika saja. Majlis Ihtifal Taski Abim berlangsung pada 14 November 2010 (Ahad). Seperti biasa, dress code majlis la yang paling aku risau. Since dalam surat tidak mention apa2, aku assume mgkn pakai apa pun boleh yang penting sopan. So, aku pakai t-shirt dan jeans. Sekali sampai, aku rasa macam aku salah majlis. Most parents pakai baju formal. Cuma ada 3 org wanita (termasuk aku la tu) yang pakai t-shirt. Tapi tidak apa, aku ampunkan diri aku sendiri sebab 1) Diorg tidak mention dalam surat 2) Ini first time aku pegi majlis graduation budak tadika.

The real challenge will be next year. Agenda 'Tahun 1' memang sudah termasuk dalam kalendar aku. Seperti biasa, si mama sudah mula nervous walaupun sekarang baru bulan november, sedangkan si empunya badan tidak sedar pun dia akan masuk sekolah lain tahun depan. Hehe

Ok mari kita tengok perkembangan haikal selepas tamat tadika. Boleh membaca simple words but not the whole sentences. Entah kenapa, kalau ada 5-6 perkataan semuanya jadi tidak masuk akal kalau dia baca. Mungkin dia ni cepat bosan. Mathematics seems to be his favorite subject. Like father like son. Arabic.. mgkn sebab bukan everyday language, so ada sedikit terbantut sikit. At least dia sudah ada basic untuk belajar jawi dan hafal a few ayat2 mudah. Syukurlah nak.. masa aku tadika, aku tau kira 1-10 dalam bahasa cina ja.. Kalau dulu haikal dapat tempat ke-15 dalam kelas, tahun ni haikal dapat tempat ke-10. Fuh!!! Lega juga la walaupun bukan no. 1.

No comments:

Post a Comment